برگزاری پنجمین مسابقه سراسر حفظ و تلاوت قرآن کریم در عراق

آستان مطهر علوی پنجمین مسابقه سراسری حفظ و تلاوت قرآن کریم را با حضور قاریان و حافظان این کشور آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شبکه امام علی(ع)، «بشری الصباغ» مسئول واحد دارالقرآن بانوان گفت: آستان مطهر علوی مسابقه سراسر حفظ و تلاوت قرآن کریم در طول سه روز برگزار می کند. این آستان به موفقیت خود با فراهم کردن شرایط میزبانی و اسکان قاریان و حافظان توجه می کند.

دکتر رافع العامری، مدیر مرکز ملی علوم قرآن کریم گفت: برگزاری مسابقه ویژه آقایان انجام شده است. ما امروز مسابقه سراسر ویژه حافظان زن را برگزار می کنیم. سن شرکت کنندگان در این مسابقه بین 18 تا 35 سال خواهد بود و از استان های مختلف شرکت می کنند.

 

وی افزود: 42 نفر در این مسابقه شرکت کردند که 19 نفر آنها حافظ قرآن و 23 نفر آنها قاری هستند. این شرکت کنندگان در دو مرحله مقدماتی و نهایی با نظارت کمیته داوران تخصصی به رقابت می پردازند تا به افراد شایسته ای برسند که توانایی رقابت با قاریان و حافظان جهان اسلام را دارند.

 

العامری افزود: این مرکز مسئولیت برپایی مسابقات سراسری به منظور آمادگی برای راهیابی برگزیدگان به مسابقات بین المللی را برعهده دارد.

 وی افزود: پس از دعوت از کشور عراق برای شرکت در مسابقات بین المللی حفظ و قرائت قرآن کریم، این مرکز مسئولیت برگزاری مسابقات کشوری جهت آمادگی برای راهیابی برگزیدگان به مسابقات بین المللی را بر عهده خواهد داشت

کد خبر 1208279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha