مدیران از اجرای قوانین حمایت از خانواده سرپیچی نکنند

طالبی گفت: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در استان باید بدون کم و کاست توسط دستگاههای اجرایی اجرا شود و هیچ مدیری حق ندارد به بهانه کمبود نیرو از آنچه که قانون آنها را مکلف کرده است سرپیچی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «سید محمدرضا طالبی» امروز (۱ شهریور) در جلسه قرارگاه استانی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت خراسان جنوبی با بیان اینکه دستگاههای اجرایی باید تمامی مفاد قانون جوانی جمعیت را در استان اجرایی کنند، اظهار داشت: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در استان باید بدون کم و کاست توسط دستگاههای اجرایی اجرا شود: هیچ مدیری حق ندارد به بهانه کمبود نیرو از آنچه که قانون آنها را مکلف کرده است سرپیچی کند.

 

وی با بیان اینکه صدا و سیما و رسانه های استان در برنامه های خبری و رسانه ای خود به امر مهم ترویج فرزندآوری و حمایت از جوانی جمعیت بپردازند، گفت: این موضوع باید با مشورت کارشناسان صاحب نظر در این حوزه صورت گیرد تا نتیجه معکوس نداشته باشد.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: صدا و سیمای خراسان جنوبی در کنار برنامه های خود، در زمینه جوانی جمعیت و حمایت از خانواده حتما تعدادی از مشاوران خبره را همراه داشته باشد تا کار با برنامه ریزی و نتیجه و بازدهی بهتری صورت گیرد.

 

طالبی افزود: همچنین در حوزه رسانه های گروهی و مطبوعات لازم است به این موضوع مهم پرداخته شود که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این خصوص پیگیری های لازم را داشته باشد.

 

وی در خصوص عدم اجازه برخی مدیران به مادران دارای فرزند شیرخوار برای مرخصی ساعتی برای تغذیه کودکان، گفت: مدیران ادارات باید طبق قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت عمل کنند؛ هیچ مدیری حق ندارد به بهانه نداشتن نیرو ضوابط و قوانین را نادیده بگیرد.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه انتظار می رفت کارشناسان و مبلغان دینی در سخنرانی های خود در ایام دهه اول ماه محرم، به موضوع مهم جوانی جمعیت اشاره می کردند، گفت: به نظر می رسد که نسبت به این موضوع مهم کمی بی توجهی شده است، این ها در حالی است که در جلسات قبلی کارگروه تاکید زیادی روی این موضوع مهم با توجه به در پیش بودن ماه محرم شده بود.

 

طالبی درخصوص عملکرد بانک های استان در زمینه پرداخت تسهیلات ازدواج جوانان نیز تصریح کرد: بیشتر بانک های استان در این زمینه عملکرد خوبی دارند و در بحث پرداخت ها مشکل خاصی نداشتند اما دو بانک متاسفانه خیلی به این موضوع توجه نداشتند که در جلسه بعدی کارگروه برای پاسخگویی دعوت خواهند شد.

 

وی با اشاره به اینکه شناسنامه کودکان باید محل صدور و تولد کودک، همان محل سکونت باشد، گفت: برخی شهرستان ها و شهرها که زایشگاه ندارند و فرد مجبور است برای تولد فرزند خود به شهر دیگری مراجعه کند، نباید محل تولد را شهر غیر محل سکونت در شناسنامه درج کرد.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه جوانی جمعیت فواید خیلی خوبی برای نظام، دین و جامعه دارد، گفت: همه مدیران باید اهتمام ویژه ای به اجرای قانون جوانی جمعیت داشته باشند.

 

طالبی ادامه داد: قانون راهکارها را در خصوص جوانی جمعیت پیش بینی و عنوان کرده است اما برخی از دستگاههای اجرایی در راستای اجرای قانون یک سری انحرافات دارند که چنانچه این موضوع ادامه پیدا کند، نام این دستگاهها اعلام خواهد شد، این دستگاهها متاسفانه قانون را به نفع خودشان تعبیر می کنند و لذا این پذیرفته نخواهد بود که دستگاه اجرایی قوانین را تفسیر به رای و منفعت دستگاه اجرایی خود بکند.

 

وی تاکید کرد: نظارت بر اجرای قوانین نیز بسیار مهم است که انتظار می رود بازرسی استانداری با همکاری و استفاده از ظرفیت بسیج در این خصوص اقدام کند.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی در پایان تاکید کرد: تمامی مصوبات این جلسه باید برای جلسه بعدی اجرا شده باشد و هیچ بهانه ای از سوی مدیران مبنی بر عدم اجرا قابل قبول نخواهد بود.

 

کد خبر 1208448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha