حد نگاری یک میلیون و ۶۲۰ هزار هکتار عرصه‌های ملی و کشاورزی ایلام

بابایی با بیان اینکه حدنگاری اسناد ملی، طبیعی و کشاورزی را یکی از اولویت‌های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است، گفت: یک میلیون و ۶۲۰ هزار هکتار عرصه‌های ملی و کشاورزی استان ایلام حدنگاری اسناد شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال استان ایلام، با بیان اینکه کی از سیاست‌های کلان در قوە قضاییە تثبیت مالکیت اراضی است، اظهار کرد: تاکنون سه درصد اراضی کشاورزی این استان ثبت شده است که این آمار بسیار پایین است.

 

« حسن بابایی» با تاکید بر اینکه خوشبختانە اقدامات موثری در این زمینە در کشور و استان ایلام در حال انجام است، ابراز کرد: انتظار می رود مسوولان ذی ربط با همکاری و تعامل بیشتر در استان ایلام این آمار را افزایش دهند.

 

وی با اشاره به تاکیدات مقام‌معظم رهبری در این زمینه، یادآور شد: استان ایلام در این زمینه با میانگین کشوری فاصله دارد که با برنامه ریزی و پیگیری‌های صورت گرفته می‌طلبد در این زمینه اقدام موثری صورت گیرد.

 

 معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه شعار قوه قضائیه «نهضت خدمت رسانی به مردم» است، گفت: تکریم مردم، ملاقات چهره به چهره، شنیدن مسائل آنان و پیگیری تا رفع کامل این مشکلات از موضوعاتی است که باید در دستور کار همه کارکنان دستگاه قضا قرار گیرد.

 

بابایی با اشاره به سند دار شدن ۹۰ درصد از اراضی ملی، طبیعی و کشاورزی استان ایلام، ابراز کرد: حدنگاری اسناد ملی، طبیعی و کشاورزی را یکی از اولویت‌های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بوده و تا کنون بیش از ۹۰ درصد از اراضی ملی، طبیعی و کشاورزی استان ایلام حدنگاری اسناد شده است.

 

 معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ابراز کرد: استان ایلام یک میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار عرصه‌های ملی و کشاورزی دارد که از این میزان تا کنون یک میلیون و ۶۲۰ هزار هکتار آن حدنگاری اسناد آن انجام شده است.

 

وی در ادامه با اشاره به تشکیل شورای مصلحین در استان مرزی ایلام، افزود: باید تلاش کرد تا فرهنگ سازی لازم در این‌ خصوص انجام گیرد تا طرح دعوا کمتر شده و از این شورا برای حل اختلافات بیشتر استفاده کرد.

 

معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه تشکیل شورای مصلحین نقش مهمی در کاهش اختلافات دارد، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم که اختلافات مردم بدون توسل به مراجع قضایی انجام گیرد و به طور قطع در استانی مانند ایلام می توان این‌ مهم را به بهترین‌نحوه ممکن اجرایی کرد.

 

 

 

 

 

د.

کد خبر 1208511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha