مساجد محل تطهیر ظاهر و باطن انسان‌ها است

آیت الله نورمفیدی گفت: مساجد محل تطهیر ظاهر و باطن انسان ها است؛ مساجد که مکان عبادت، اقامه نماز و توجه به خداوند است سبب پاکیزگی انسان‌ها می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، آیت الله «سیدکاظم نورمفیدی» در پیامی به همایش روز جهانی مساجد اظهارکرد: مسجد خانه خداست و کسانی که ایمان به خدا دارند برای آن احترام قائل هستند.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان گفت: مسجد محل عبادت است و در اسلام و بین مسلمانان برخی مساجد مانند مسجد الحرام، مسجدالنبی و مسجد الاقصی دارای جایگاه و اهمیت ویژه ای هستند.

 

وی افزود: مسجد از جمله مسجدالاقصی جایگاه رفیعی دارد و اقدام ناشایست صهیونیست‌های جنایتکار و عوامل مزدور استعمار این مسجد را به آتش کشیدند و بخشی از آن را تخریب کردند و آتش زدند، مصیبتی برای جهان اسلام بود. این جنایت شاید از همه جنایت‌های رژیم غاصب صهیونیستی خطرناک‌تر بود چون مردم مظلوم فلسطین شهدای خود را فدای این مسجد می‌کردند.

 

آیت‌الله نورمفیدی ادامه داد: صهیونیست ها جنایت بزرگی را مرتکب شدند و قلب مسلمانان را جریحه‌دار کردند و به پیشنهاد ایران در اجلاس سران کشورهای اسلامی این روز به عنوان روز جهانی مساجد نامگذاری شد که مورد استقبال کشورهلی اسلامی نیز قرار گرفته بود.

 

وی اضافه کرد: مساجد محل عبادت؛ تعلیم و تعلم و آموزش قرآن و احادیث نبوی و برگزاری حلقه های درس، محل قضاوت و حتی تجهیز برای جنگ بود. همه امور اجتماعی مسلمانان در مساجد انجام می‌شد.

 

 نماینده ولی فقیه در گلستان عنوان کرد: مساجد محل تطهیر ظاهر و باطن انسان ها است؛ مساجد که مکان عبادت، اقامه نماز و توجه به خداوند است سبب پاکیزگی انسان‌ها می‌شود.

 

کد خبر 1208694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha