جایگاه خبرنگاران باید در شهرستان صومعه‌سرا ارتقا یابد

خیرخواه گفت: در صومعه سرا باید جایگاه خبرنگار ارتقا یابد و از حالت بی در و پیکر بودن خارج شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا، «حسین خیرخواه» در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان اظهارکرد: آن چیزی که در طول تاریخ اسلام و در طول تاریخ بشریت خسران به وجود آورد ناآگاهی و جهل بود.

 

رییس دادگستری صومعه‌سرا با بیان اینکه خبرنگاران با سیاهی و ظلمت می جنگند و سلاحشان قلم است افزود: قلم وسیله‌ای است که به امانت به خبرنگاران سپرده شده و آن قدر قلم شان و منزلت دارد که خدا به ان قسم خورده است.

 

وی با بیان اینکه در واقع این قسم پیام روشنی برای همه خبرنگاران است که از قلم این امانت مراقبت کنیم گفت: این امانت به خبرنگاران داده شده تا وظیفه خطیر آگاهی بخشی را به درستی انجام دهند.

 

خیرخواه با اشاره به اینکه اگر مردم خوب می اندیشند و موضع گیری می کنند مواضع آنها با فرهنگ دینی و اسلامی مطابقت دارد برگرفته از عملکردی است که خبرنگاران در گذشته داشتند تصریح کرد: گاها خبرنگاران در مورد رفتارها، کردارها و اشخاص قضاوت و مردم این قضاوت را نگاه می کنند، اگر این قضاوت نادرست باشد قطعا حق‌الناس است.

 

رییس دادگستری صومعه‌سرا با بیان اینکه خبرنگاران باید پیشگیری از وقوع جرم را فریاد بزنند تا افراد از کارهای مجرمانه پرهیز کنند بیان کرد: مهمترین وظیفه دستگاه قضایی، در راستای مهمترین اهداف سیاست کاری خبرنگار تعریف می شود.

 

وی با اشاره به اینکه در صومعه سرا باید جایگاه خبرنگار ارتقا یابد و از حالت بی در و پیکر بودن خارج شود اظهار کرد: اگر خبرنگاران در برابر احقاق حق، خود را محدود به جناح ها کنند و وامدار اشخاصی شوند، خود و جایگاهشان را تنزل داده‌اند.

 

خیرخواه با بیان اینکه اگر خبرنگار می‌خواهد در کار خود به نحو احسنت موفق شود باید تلاش مضاعفی فارغ از جناح بندی سیاسی داشته باشد خاطرنشان کرد: خبرنگار می‌تواند در کنار شخص حقوقی باشد اما وام دار او نباشد.

 

کد خبر 1208888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha