لزوم حاکم شدن صنعت سازی بر اقتصاد کشور

رضایی گفت: برای بهبود شرایط اقتصادی به اصلاحات اقتصادی نیاز داریم و باید گفت که ریل گذاری اقتصادی ایران ریل گذاری غلطی بوده و اقتصاد ما بر کارخانه داری مبتنی بوده که باید شاهد حاکم شدن صنعت سازی بر اقتصاد کشور باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محسن رضایی»، شب گذشته (پنجشنبه 3 شهریور) در نخستین روز از سفر خود به شیراز در جمع فعالان اقتصادی فارس گفت: استان فارس در طول انقلاب اسلامی، برای ایجاد دولت سرمایه گذاری زیادی ایجاد کرده و اکنون نیز در شرایط جنگ اقتصادی، این استان نقش ویژه ای دارد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور افزود: برای بهبود شرایط اقتصادی به اصلاحات اقتصادی نیاز داریم و باید گفت که ریل گذاری اقتصادی ایران ریل گذاری غلطی بوده و اقتصاد ما بر کارخانه داری مبتنی بوده که باید شاهد حاکم شدن صنعت سازی بر اقتصاد کشور باشیم.

وی اضافه کرد: تعداد کارخانه های کشور ما از آلمان نیز بیشتر است که به صورت جزیره ای فعالیت می کنند اما باید شاهد ایجاد زنجیره فعالیت بنگاه ‌های اقتصادی باشیم و صنعت در تمام حوزه‌ های اقتصادی ایجاد شود.

معاون اقتصادی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه زنجیره صنعت در فضای اقتصادی کشور وجود ندارد، گفت: استان ‌های فارس، بوشهر و خوزستان با ایجاد زنجیر صنعت پتروشیمی می توانند ارز آوری سالانه یکصد میلیارد دلاری ایجاد کنند.

وی ادامه داد: مزیت نسبی فارس در حوزه تولیدات کشاورزی است اما مشکلاتی در کشت و صنایع تبدیلی نیز دارد و در واقع باید گفت که به صورت معجزه وار کشاورزی فارس تاکنون زنده مانده است.

رضایی با اشاره به حذف ارز چهار هزار و200 تومانی عنوان کرد: نظام بانکی کشور نیز باید اصلاح شود و شاهد هستیم که بیش از ۵٠ درصد منابع بانکی فارس از این استان خارج شده و به تهران می آید.

وی افزود: اصلاح ساختار بودجه کشور موجب رفع موانع توسعه می شود و اختصاص منابع عمرانی به ساتان ها در 6 ماهه دوم سال خواهیم بود.

خاطر نشان می شود، معاون رئیس جمهور در نخستین روز از سفر خود به استان فارس، پس از حضور در مراسم افتتاح پروژه‌ های شهرداری شیراز به زیارت حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) رفت و با تولیت این حرم مطهر نیز دیدار کرد.

کد خبر 1209298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha