مسئولان در عرصه خدمت و ساده‌زیستی از شهیدان رجایی و باهنر الگو بگیرند

حجت‌الاسلام روحانی هفته دولت و دهه فجر را فرصت خوبی برای بیان خدمات نظام دانست و گفت: همه مسئولان ما باید در عرصه خدمت، اخلاق، تبعیت از ولی فقیه، ساده زیستی و دوری از تجملات از شهیدان رجایی و باهنر الگو بگیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «تقی روحانی» امروز (جمعه چهارم شهریور) در خطبه‌های اول آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان رودسر اظهار داشت: در این آخرین جمعه ماه محرم اول خودم و بعد همه شما نمازگزارن را به رعایت تقوای الهی، ترک گناه و انجام فرامین الهی توصیه و دعوت می‌کنم.

 

امام جمعه شهرستان رودسر با تاکید بر اینکه انسانی که از گناه دوری کند خداوند راه را بر او هموار می‌سازد عنوان کرد: انسانی که راه تقوا را در زندگی شخصی و در زندگی اجتماعی و سیاسی خود پیش می‌گیرد همه اینها از عنایت خداوند متعال به اوست.

 

روحانی تصریح کرد: ما در طول تاریخ وظیفه داریم حادثه کربلا را همزمان در سه مرحله با هم مطرح کنیم ، بیان حادثه کربلا سه مرحله دارد و این مراحل باید با هم حرکات کنند در غیر اینصورت این عزاداری‌ها و سینه زدن ها مفید فایده واقع نمی‌شود و مقطعی است.

 

وی مرحله اول را نقل تاریخی از حادثه کربلا دانست و ابراز داشت: مرحله دوم تحلیل تاریخ کربلاست اینکه چرا امام حسین (علیه السلام) در مدینه نماند و چرا زندگی آرام را انتخاب نکرد و همه اینها برای جامعه ما نیاز به تحلیل و تشریح دارد.

 

امام جمعه شهرستان رودسر با بیان اینکه مرحله سوم، تطبیق تاریخ واقعه کربلا با زمانه حال حاضر است ادامه داد: تاریخ کربلا پر است از مبارزه با ظلم اما اینکه امروز ما با ظالمان عالم چه کنیم بسیار مهم است بنابراین باید حادثه کربلا را با زمانه تطبیق بدهیم.

 

روحانی ضمن اشاره به فرمایش امام خامنه‌ای مبنی بر اینکه جهاد تبیین یک وظیفه واجب و فوری است اضافه کرد: از روز عاشورا تا اربعین و در این چهل روز که از مقاطع بسیار مهم و حساس اسلام و تشیع است اوج مجاهدت همراه با جهاد تبیین برای ایجاد بصیرت و آگاهی در بین مردم زمانه در طول تاریخ را شاهد بودیم.

 

وی با بیان اینکه اگر حقایق و دستاوردها به خوبی برای مردم تبیین نشود دشمن وارد میدان شده و جای شهید و جلاد با یکدیگر عوض می‌شود افزود: اهمیت فرمایش امام خامنه‌ای در جهاد تبیین و تشریح حقایق نظام در اینجا کاملا ملموس می‌شود زیرا معاویه های زمانه در تلاشند تا حقایق انقلاب را تحریف کنند.

 

روحانی در خطبه‌های دوم آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان رودسر اظهار داشت: خداوند متعال فرمود این تقوای الهی است که به درد انسان میخورد بنابراین از پروردگار می‌خواهیم به همه ما کسب تقوای الهی را عنایت بفرماید.

 

وی سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت را گرامی داشت و ضمن تبریک هفته کارمند عنوان کرد: در این مدت یکسال انصافا کارهای زیادی انجام شد و میبینیم که چگونه آمریکایی‌ها در برجام گرفتار شده اند در حالیکه ما این اقتدار را در دولت گذشته ندیدیم و کار دولت سیزدهم در همه ابعاد واقعا دست مریزاد دارد.

 

امام جمعه شهرستان رودسر اتمام پروژه‌های نیمه تمام را از جمله اقدامات موثر دولت خواند و تصریح کرد: علی رغم همه تحریم‌ها در این یکسال گذشته و امسال در سراسر کشور شاهد افتتاح هزاران پروژه با میلیاردها تومان اعتبار در هفته دولت بودیم و به همین دلیل دشمن و در رأس آن آمریکایی‌ها انگشت به دهان مانده‌اند.

 

روحانی افتتاح ۲۰۹ پروژه هفته دولت با اعتبار ۱۶۶ میلیارد تومانی در شهرستان رودسر را مورد اشاره قرار داد و اذعان کرد: یکی از مسائلی که در سه دهه گذشته شاهد بودیم این بود که بسیاری از افتتاحیه ها خودنمایی بود اما این وضعیت و چنین سیاه نمایی‌هایی را در دولت انقلابی به هیچ عنوان شاهد نبوده و نیستیم.

 

وی با تشکر از شورای شهر، شهرداری و دیگر ادارات و دستگاهای شهرستان رودسر برای افتتاح پروژه‌های هفته دولت ابراز داشت: هفته دولت و دهه فجر انقلاب اسلامی فرصت خوبی است که خدمات نظام را به مردم بگوییم و نشان بدهیم زیرا با اینکار برنامه دشمن هم برای ناامیدی جامعه نیست و نابود می‌شود.

 

امام جمعه شهرستان رودسر ضمن تشکر از قوای سه گانه و ابراز خرسندی از اتخاذ آنان افزود: مجلس برای انجام فعالیت‌های دولت ریل گذاری خوبی انجام میدهد که در همینجا از همه نمایندگان تشکر می‌کنیم.

 

روحانی به قضیه فساد ۹۹ هزار میلیاردی فولاد مبارکه و تحقیق و تفحص مجلس اشاره داشت و گفت: این فساد برای دولت انقلابی نیست و دستگاه قضایی از زمان آیت‌الله رئیسی به دنبال اینها بوده و این پیگیری‌ها هم اینک نتیجه داده و قصد دارند دست مفسدان را قطع کنند و چهره آنان را به مردم نشان دهند.

 

وی نحوه تعاملات و ارتباطات نمایندگان مجلس و استاندار گیلان را هم خوب و مطلوب دانست و با بیان اینکه این همکاری‌ها باید تقویت شود عنوان کرد: بدون شک هر چه قدر همدلی بیشتر شود منفعت بیشتری متوجه مردم خواهد شد.

 

امام جمعه شهرستان رودسر با تشکر از دستور رئیس دستگاه قضایی برای مقابله با زورگیران در جامعه تصریح کرد: پشت تمام این ناامنی‌هایی که ایجاد میشود دشمن حضور دارد و واقعا از این حرکت دستگاه قضایی قدردانی میکنیم زیرا در جامعه ناامن هیچ کاری نمی‌توان انجام داد.

 

روحانی نیروی انتظامی را خط مقدم ایجاد امنیت در جامعه خواند و ضمن عرض دستمریزاد به آنان اظهار داشت: حقیقتا نیروی انتظامی از جان و دل مایه می‌گذارد و برای امنیت جامعه شهید میدهد و ملت ایران همراه و قدردان آنان هستند و قاطعانه از نیروی انتظامی حمایت می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه همه مدیران و مسئولان ما باید در عرصه خدمت، اخلاق، تبعیت از ولی فقیه، دوری از تجملات از شهیدان رجایی و باهنر الگو بگیرند خاطرنشان کرد: در کنار اجرای همه پروژه‌های عمرانی از مسئولان انتظار داریم در عرصه فرهنگی غفلت نکنند و اعتبارات لازم را به این بخش نیز اختصاص بدهند.

کد خبر 1209455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha