مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم ۷ و ۸ شهریور برگزار می شود

حجت الاسلام کوهساریان گفت: مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم در روزهای دوشنبه و سه شنبه (۷ و ۸ شهریور) در امامزاده عبدالله (ع) گرگان برگزار می شود.

حجت‌الاسلام «ابوالفضل کوهساریان» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه متولی اصلی برگزار کننده مسابقات قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران است که در سال جاری برای چهل و پنجمین سال متوالی این مسابقات را برگزار می کند.

 

رئیس اداره قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان افزود: در مرحله استانی این جشنواره، بیش از ۶۰۰ نفر از برادران و خواهران بالای ۱۸ سال در رشته‌های حفظ پنج، ۱۰ و۲۰ جزء و کل قرآن کریم، رشته ترتیل، قرائت، دعا، اذان، همخوانی و همسرایی قرآن کریم باهم به رقابت می‌پردازند.

 

وی ادامه داد: شرکت کنندگان در سه رشته معارف، رشته صحیفه سجادیه نهج‌البلاغه و تفسیر عمومی قرآن کریم با هم رقابت کردند.

 

حجت الاسلام کوهساریان با بیان اینکه مسابقات مرحله شهرستانی در تیرماه امسال در منطقه شرق استان گلستان در حرم مطهر یحیی بن زید(ع) شهرستان گنبدکاووس و در غرب استان در شهرستان کردکوی برگزار شد، گفت: نفرات برتر این مناطق به مرحله استانی راه پیدا کرده اند.

 

وی افزود: مرحله استانی این دوره از مسابقات برادران با حضور 70 نفر، فردا (دوشنبه 7 شهریور) در حرم مطهر امامزاده عبدالله(ع) گرگان برگزار می‌شود.

 

رئیس اداره قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: مرحله استانی مسابقات خواهران نیز با رقابت 70 نفر از خواهران روز (سه شنبه 8 شهریور) در حرم مطهر امامزاده عبدالله(ع)  گرگان برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه در داوری این مسابقات سعی شده از داوران بومی و غیربومی استفاده شود، افزود: در بخش برادران این مسابقات یک داور از گلستان، سه داور از مازندران و یک داور از تهران و بخش خواهران دو داور از مازندران، یک داور از گلستان، یک داور از سمنان و یک داور از استان تهران قضاوت آن را برعهده دارند.

 

حجت الاسلام کوهساریان اظهارداشت: نفرات برتر مرحله استانی به مسابقات کشوری راه می یابند.

 

 

 

کد خبر 1210044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha