جشنواره «نگارگری و خوشنویسی اسلامی» در اجمیر شریف

جمهوری اسلامی ایران در جشنواره بین‌المللی نگارگری و خوشنویسی اسلامی در اجمیر شریف شرکت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سید سلمان چشتی، از سجاده نشینان و عرفای درگاه خواجه معین چشتی در اجمیر شریف در دیدار با محمدعلی ربانی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دهلی‌نو، خواستار شد: جمهوری اسلامی ایران در پانزدهمین دور از جشنواره بین‌المللی رنگ صوفی که همزمان با مراسم عرس و سالگرد خواجه معین الدین چشتی در اجمیر برگزار می‌شود، شرکت داشته باشد.

وی با اشاره به شرکت همه ساله قریب به دو میلیون زائر در این جشنواره، گفت: پانزدهمین جشنواره رنگ صوفی پس از دو سال وقفه به دلیل شرایط کرونا امسال با حضور هنرمندانی از 33 کشور در زمینه‌های هنرهای قرآنی، نگارگری و خوشنویسی برگزار می‌شود.

چشتی به جایگاه جمهوری اسلامی ایران در هنر اسلامی اشاره و خواستار حضور پررنگ و فعال کشورمان در این جشنواره شد .

ربانی، رایزن فرهنگی کشورمان در دهلی‌نو نیز در این دیدار با اشاره به تأسیس انجمن خطاطان هند و برنامه در دست اقدام این نمایندگی جهت برپایی بیست و چهارمین دور از مسابقات قرآنی و برپایی جشنواره خوشنویسی اعلام آمادگی کرد.

وی با بیان افتتاح رسمی انجمن خطاطان هند گفت: این انجمن مهرماه سال جاری با حضور استاد امیرخانی، رئیس انجمن خوشنویسان ایران و چند تن دیگر از خوشنویسان برجسته کشورمان در دهلی‌نو برگزار خواهد شد.

ربانی اضافه کرد: مرکز میکروفیلم نور نیز با برپایی نمایشگاه نسخ قدیمی قرآنی در این جشنواره شرکت خواهد داشت.

کد خبر 1210391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha