توزیع ۸۳ هزار بسته معیشتی در فارس در رزمایش رزمایش کسبه حسینی «عاشقان ثارالله (ع)»

دوکوهکی گفت: دومین مرحله رزمایش «عاشقان ثارالله (ع)» از ۸ محرم با عنوان رزمایش کسبه حسینی «عاشقان ثارالله (ع)» آغاز شده و در فارس با همکاری تمامی اتاق های اصناف استان و بسیج اصناف و ... انجام می شود که توزیع ۸۳ هزار بسته معیشتی در آن پیش بینی شده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مهدی دوکوهکی»، امروز (دوشنبه ۷ شهریور) در رزمایش کسبه حسینی «عاشقان ثارالله (ع)» گفت: از روسای هیئت مدیره صنفی، فرماندهان بسیج اصناف، رئیس اتاق اصناف فارس و ... برای مشارکت در رزمایش رزمایش کسبه حسینی «عاشقان ثارالله (ع)» و حمایت از محرومان تشکر می کنیم.

مسئول بسیج اصناف سپاه فجر فارس با بزرگداشت شهدای اصناف به ویژه شهید «عراقی» و هفته بسیج اصناف افزود: امروز در یکی دیگر از برنامه های معنوی بسیج حاضر هستیم و سالروز شهید «مهدی عراقی» به عنوان شهید شاخص اصناف به عنوان روز بسیج اصناف نامگذاری شده است.

وی اضافه کرد: این شهید والامقام در کشور در شمار شهدای منحصر به فرد است و از کسبه و بازاریان برخوردار بود و وی در سال ۴۱ تا سال ۵۸ یعنی مدت ۱۷ سال مبارزه کردند و ۱۴ سال در زندان رژیم ستم شاهی بود و پس از پیروزی انقلاب نیز در صحنه های انقلابی حضور داشت و در سال ۵۸ به همراه فرزند خود توسط گروه تروریستی به شهادت رسیدند.

دوکوهکی تاکید کرد: شهید «عراقی» بسیار مقاوم و مستحکم بود و همواره با نشاط در صحنه های انقلابی حاضر می شد و صداقت و فروتنی وی مثال زدنی بود و امام خمینی (ره) پس از شهادت وی، مردن در رختخواب را برای شهید عراقی کوچک دانستند و ۲۰ دقیقه بر سر مزار این شهید حاضر شدند و گریستند.

وی ادامه داد: دومین مرحله رزمایش «عاشقان ثارالله (ع)» به نام «هر کاسب یک بسته معیشتی» و همزمان با هفته بسیج اصناف آغاز شده است و همچنین شروع طرح «هر کاسب یک بسته لوازم التحریر برای یک دانش آموز» را نیز داریم.

دوکوهکی اضفه کرد: از صدر اسلام، حضرت خدیجه (س) به عنوان یک کاسب و تاجر در پیشرفت دین مبین اسلام داشتند و کسبه در پیروزی انقلاب اسلامی نقش موثری داشته اند و در صحنه های مهمی همچون بحران کرونا همواره در صحنه بوده اند.

وی گفت: «نذر نفس»، سال گذشته در قالب بسته های سلامت محور و بسته های معیشتی به عنوان نخستین مرحله از رزمایش «عاشقان ثارالله (ع)» برگزار شد و دومین مرحله آن امسال از ۸ محرم با عنوان رزمایش کسبه حسینی «عاشقان ثارالله (ع)» آغاز شده و در فارس با همکاری تمامی اتاق های اصناف استان و بسیج اصناف و ... انجام می شود که توزیع ۸۳ هزار بسته معیشتی در آن پیش بینی شده و این رزمایش همزمان امروز در سراسر استان در حال اجراست.

دوکوهکی اعلام کرد: در کمک های مومنانه در آزادی زندانیان، توزیع بسته های آموزشی، «نذر نفس» و ... شاهد رخدادهای خوبی در فارس بوده ایم و بیش از ۶ هزار بسته لوازم التحریر در طرح «هر کاسب یک بسته لوازم التحریر برای یک دانش آموز» تهیه و توزیع می شود که تا مهرماه ادامه خواهد یافت.

کد خبر 1210541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha