استان فارس دارای بخش های بسیار زیادی برای تجارت و مبادلات است

ایزدی گفت: استان فارس دارای بخش های بسیار زیادی برای تجارت و مبادلات است و فارس همواره تجار باسابقه از دیرباز تاکنون اقدام به مبادله کالا با آفریقا می کردند که امیدواریم هم اکنون نیز این تجارت گسترش پیدا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حمیدرضا ایزدی» امروز (دوشنبه ۷ شهریور) در دیدار با سفیر «کنیا» در ایران که در اتاق بازرگانی فارس برگزار شد، با بیان اینکه در سازمان توسعه تجارت ایران متولی بخش گسترش روابط تجاری با کشورهای دیگر بخشی داریم با کشورافریقا که این بخش در حال فعالیت است گفت: استان فارس دارای بخش های بسیار زیادی برای تجارت و مبادلات است و فارس همواره تجار باسابقه از دیرباز تاکنون اقدام به مبادله کالا با آفریقا می کردند که امیدواریم هم اکنون نیز این تجارت گسترش پیدا کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس با اشاره به اینکه فارس در کشاورزی رتبه ۲ کشور و در بخش صنایع نیز رتبه چهار صنعت در کشور را دارد، افزود: یکی از مزیت های فارس نزدکی به بنادر جنوبی کشور است که باعث می شود سرعت مبادلات تجاری و ارسال و واردات کالا در اسرع وقت انجام شود.

وی عنوان کرد: طبق بررسی های انجام شده یکی از محصولاتی که کشور کنیا لازم دارد مصالح ساختمانی است که با توجه به اینکه بیش از 90 درصد خاک نسوز کشور در معادن فارس واقع شده است به همین دلیل دارای تعداد زیادی واحد ها و صنایع تولید کاشی و سرامیک در فارس و رتبه اول تعداد صنایع واحد های تولیدی کاشی و سرامیک در ایران هستیم و اکثرا دارای خطوط تولید به روز و مدرن دنیا هستند و بیشتر محصولات صادراتی است.

ایزدی همچنین به تولید کارخانه جات مواد غذایی و صنایع تبدیلی فارس اشاره کرد و افزود:فارس دومین استان تولید کننده محصولات کشاورزی و دارای تعداد بسیار زیادی کارخانه مواد غذایی در زمنیه های تولیدات مختلف هستیم که اکثرا صادرات محور است.

 

کد خبر 1210656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha