باید امر به معروف و نهی از منکر در ادارات جدی گرفته شود

حسینی پور با تاکید براینکه مهمترین مولفه بازدارندگی در ساختار اداری ما عنصر امربه معروف و نهی از منکر است، گفت: وضعیت فعلی ادارات ما در شان و تراز مردم نیست، باید نسبت به رفتار اداری در حکمرانی اسلامی تجدید نظر شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «سید محمود حسینی پور» امروز (۸شهریور) در مراسم گرامی داشت شهیدان والامقام رجایی و باهنر و شهدای بزرگوار دولت در مسجد بوستان ولایت ساری با بیان اینکه باید ارزیابی کنیم در دوره خدمت خود چه خدمات و عملکردی از خود به جای گذاشتیم، اظهار کرد:مدیران و کارکنان دولت باید به گونه ای خدمت کنند که تاثیرگذاری شان در جریان اداری عمیق باشد که همانند شهید رجایی الگو باشید.

 

استاندار مازندران با بیان اینکه خدمت به مردم و مردم داری از شاخصه های مهم دولت مردمی شهید رجایی که تنها ۲۸روز خدمت کرده‌ است، افزود: کارمند صرفا برای دریافت حقوق کار نکند باید بودن و نبودن ما در پست سازمانی برای جامعه تفاوت داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه الگو و شاخص اصلی همه دولت ها دولت شهید رجایی بود و دولت ها خود را با شاخصه های دولت شهید رجایی محک می زدند، ادامه داد:بسیاری از مردم ایران اسلامی در مناطق دوردست وقتی با یک مسئولی مواجه می شوند تاکید می کنند همانند شهید رجایی کار کنید.

 

حسینی پور با بیان اینکه شهید رجایی و هفته دولت مناسبتی نیست که هرسال گرامی داشته شود بلکه باید الگوی رفتاری شهید رجایی باید سبک زندگی مدیران دستگاه ها باشد، افزود: منش و رفتار شهید رجایی باید در ادارات ما ساری  و جاری باشد.

 

وی با بیان اینکه تفکر شهید رجایی در لایه های مختلف مدیریتی نظام رسوخ و نفوذ پیدا کرد و تا به امروز استمرار دارد، گفت: شهید رجایی مجذوب امام راحل بود و با اشاره بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی تمام امورات به درستی انجام می شد که این مهم یکی از شاخصه های دولت شهید رجایی بوده است.

 

حسینی پور با بیان اینکه سبک مدیریتی حاج قاسم سلیمانی به مانند شهید رجایی بود، افزود: مکانیسم مدیریتی سردار سلیمانی و اتصال این شهید والامقام با ولایت موجبات محبوبیت ایشان را فراهم آورد.اقتدار اجتماعی و معنوی سردار سلیمانی مرهون حرکت در مسیر ولایت است.

 

وی با بیان اینکه شهید رجایی بیانگر اینکه اگر هر مسئولی خواست محبوب و موفق باشد باید از الگوی رفتاری و عملکرد این شهید والامقام بهره مند شود، گفت: جریان انقلابی و ارزشی نظام باید تلاش کند الگوی مدیریتی در این کشور به مانند سبک مدیریتی شهید رجایی و سردار شهید سلیمانی شود.

 

حسینی پور با بیان اینکه ۴۳سال ملت شریف ایران اسلامی حمایت از انقلاب اسلامی را فریاد می کنند و مدیران حق ندارند خارج از مسیر انقلاب اسلامی حرکت کنند، افزود: باید پاسخگوی خون شهدا باشیم.

 

وی با بیان اینکه فلسفه وجودیهفته دولت این که محاسبه کنیم با مردم چه کردیم و چه میزان از زمان اداری خود را صرف خدمت به مردم کردیم، ادامه داد: هفته دولت هفته خانه تکانی ادارات است.

 

استاندار مازندران با بیان اینکه وضعیت فعلی ادارات ما در شان و تراز مردم نیست، گفت: باید نسبت به رفتار اداری در حکمرانی اسلامی تجدید نظر شود.

 

وی با بیان اینکه مهمترین مولفه بازدارندگی در ساختار اداری ما عنصر امربه معروف و نهی از منکر است که در قانون اساسی نیز آمده، افزود: نباید به خطای همکارانمان در ادارات چشم خود را ببندیم. جهاد تبیین امربه معروف است.

 

حسینی پور تاکید کرد: باید امر به معروف و نهی از منکر در ادارات جدی گرفته شود.

 

وی با بیان اینکه امربه معروف و نهی از منکر در حوزه ترویج حجاب باید مورد توجه باشد، گفت: وجود مظاهر بی حجابی و بدحجابی در ادارات زیبنده جامعه اسلامی نیست.

 

 

کد خبر 1210905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha