اربعین فرصتی برای تقویت وحدت و همدلی مسلمانان است

کارشناس فرهنگی، با بیان اینکه اربعین حرکتی مردمی است، گفت: نهضت عاشورایی مردم در اربعین حسینی فرصتی برای تقویت وحدت و همدلی مسلمانان است.

حجت الاسلام « رضا مهدوی» درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: اربعین یک حرکت و نهضت عظیم مردمی است و هرچه در این مسیر گام برداریم و خدمت‌رسانی کنیم کم است.

 

 

این کارشناس مذهبی و فرهنگی با بیان اینکه برگزاری همایش اربعین حسینی، حرکتی مردمی است، افزود: برای تقویت این حرکت باید همه از یکدیگر حمایت کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: اربعین حسینی، فرصت مناسبی برای گردهمایی و قدرت‌نمایی شیعه است که  استراتژیست‌های بین‌المللی به ویژه در شرق، از آن به عنوان مانور شیعه نام می‌برند.

 

حجت الاسلام مهدوی با بیان اینکه حماسه اربعین، یک همایش بین‌المللی است، ادامه داد:  شالوده اساسی اربعین مردم هستند لذا این حرکت باید حفظ شده، تقویت گردد و به اهداف خود نزدیک‌تر شود.

 

وی با اشاره به توطئه های دشمنان، افزود: دشمن همواره در تلاش است که مردم از اربعین فاصله بگیرند اما مردم ولایی، متدین و همیشه در صحنه اجازه نمی‌دهند این حرکت کمرنگ شده و خواسته دشمن محقق شود.

 

این کارشناس فرهنگی با اذعان به اینکه نمایش قدرت جهانی اسلام یاد کنیم، اشتباه نیست، خاطرنشان کرد:  برای تبلور عظمت پیاده‌روی اربعین باید با برنامه‌ریزی دقیق، هماهنگی حوزه‌های مختلف و کار تیمی اقدام کنیم.

 

حجت الاسلام مهدوی اظهار کرد: حرکت مردمی اربعین حسینی نمایشی از وحدت مسلمان است و این نهضت عاشورایی برای تقویت وحدت و همدلی مسلمانان باید تقویت شود.

کد خبر 1211412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha