پیش‌بینی می‌شود ۲۰ هزار زائر از مرز باشماق راهی کربلا و نجف شوند

احمدی گفت: مرز باشماق مریوان آماده پذیرش زائران اربعین است و پیش بینی می‌شود ۲۰ هزار نفر از زائران اربعین از این مرز راهی کربلا و نجف شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، اسماعیل احمدی  فرماندار مریوان ظهر چهارشنبه 9 شهریور ماه در حاشیه بازدید از مرز باشماق، اظهار کرد: امسال برای نخستین بار مریوان میزبان زائران امام حسین(ع) است و در حرکت جهادی از طریق مجموعه شهرستان مریوان و با پشتیبانی مدیریت استان، مرز باشماق برای پذیرش زائران اربعین مهیا شده است.

 

وی با اشاره به اینکه سالن مسافری باشماق مجهز به امکانات مناسب است، افزود: براساس برآورد انجام شده حدود ۲۰ هزار زائر از مرز باشماق مریوان راهی کربلا و نجف می‌شوند.

 

فرماندار شهرستان مریوان با بیان اینکه باشماق نزدیک‌ترین مرز شمال غرب کشور به کربلا و نجف است، اضافه کرد: ظرفیت پذیرش استان بیشتر از برآورد انجام شده است و آمادگی کامل هم برای میزبانی از این زائران را داریم.

 

احمدی یادآور شد: هم‌اکنون موکب‌ها در حال استقرار و برپا شدن هستند و خدمات لازم از طریق موکب‌ها و توسط هیات‌های مذهبی به زائران ارائه می‌شود.

 

وی اظهار کرد: بی‌شک یکی از مزایای مرز باشماق مریوان علاوه بر کوتاه بودن مسافت آن تا عراق داشتن آب و هوای خوش و طبیعت مناسب است که این مسیر را برای زائران جذاب و لذت بخش تر می‌کند.

 

مرز رسمی باشماق مریوان در کردستان یکی از مهمترین مرزهای رسمی زمینی ایران با اقلیم کردستان عراق به شمار می‌آید. شهرستان مرزی مریوان با ۱۵۳ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۲۰ کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

کد خبر 1211431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha