تلاش برای مشارکت دادن مردم درموضوعات مختلف/ وحدت و همدلی شیعه و سنی در گلستان به برکت علما و روحانیون است

حجت الاسلام دیلم گفت: تلاش ما این است تا مردم را در موضوعات مختلف مشارکت دهیم و به خواسته های آنان توجه کنیم ضمن اینکه کسی حق ندارد سیاه نمایی کند بلکه باید در یک فضای تعاملی، مشکلات مردم مطرح و پیگیری و رفع شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گمیشان، حجت الاسلام «نورعلی دیلم» امروز (چهارشنبه ۹ شهریور) در نشست جمعی از علما و روحانیون اهل سنت استان با موضوع حفاظت از محیط زیست «سفیران محیط زیست»  اظهارکرد: استان گلستان الگو و اسوه وحدت در ایران اسلامی بلکه در جهان اسلام است.

 

رئیس مرکز اسلامی گلستان با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره وحدت شیعه و سنی در این استان گفت: رهبر انقلاب در دیدار اعضای کنگره ۴ هزار شهید این استان فرموده بودند در موضوع وحدت، همدلی و زندگی مسالمت آمیز شیعه و سنی، استان گلستان نه برای کشور بلکه برای جهان اسلام می‌تواند الگو و اسوه و نمونه باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: وحدت و همدلی موجود در گلستان به برکت بصیرت، درایت و همدلی همه مردم به ویژه راهبری علما و روحانیون شیعه و سنی و موثرین است.

 

حجت الاسلام دیلم بیان کرد: این مرکز به حوزه ها و مدارس علمیه، دارالقرآن ها و مهم تر از همه مساجد و نمازهای جمعه اهل سنت خدمات رسانی می کند که یک شبکه فرهنگی اطلاع رسانی قوی با حدود ۲ هزار نفر که در مدارس علمیه مشغول خدمات رسانی می باشند، تشکیل شده است.

 

وی گفت: در استان گلستان یک هزار و ۷۰۰ مسجد اهل سنت داریم که هرکدام ۲ امام جماعت دارند، صدها دارالقرآن در استان فعال است و نماز جمعه اهل سنت نیز در ۸۰ نقطه شهری و روستایی استان اقامه می شود.

 

رئیس مرکز اسلامی گلستان گفت: این بستر با حدود ۴ هزار و ۱۰۰ نفر از ائمه جمعه و جماعات، مدرسین و طلاب باید در اختیار مردم و نظام قرار بگیرد و استفاده عمومی از آن شود.

 

وی اظهارکرد: تلاش ما این است تا مردم را در موضوعات مختلف مشارکت دهیم و به خواسته های آنان توجه کنیم ضمن اینکه کسی حق ندارد سیاه نمایی کند بلکه باید در یک فضای تعاملی، مشکلات مردم مطرح و پیگیری و رفع شود.

 

کد خبر 1211529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha