پیاده روی اربعین، قدرت نمایی محور مقاومت در برابر استکبار است

حجت‌الاسلام حسینی‌نسب پیاده روی اربعین را نماد اتحاد جهان اسلام در برابر دشمن مشترک و جلوه ای از قدرت نمایی محور مقاومت در برابر استکبار و جریان زر و زور دانست و گفت: نباید به اتحاد مسلمانان خدشه ای وارد شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، امام جمعه شهرستان سلطانیه در خطبه های نماز جمعه با توصیه به تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، چهل و ششمین هفته از بحث خانواده را با موضوع حقوق فرزندان ادامه داد و گفت: دقت در دوستان و کسانی که با آنها ارتباط دارد، از وظائف والدین و حقوق فرزندان است.

 


حجت الاسلام حسینی نسب با اشاره به دیدار رئیس جمهور و هیئت دولت با مقام معظم رهبری و با بیان اینکه اقتصاد باید اولویت اول دولت باشد، وافزایش تولید و ساخت مسکن در رشد اقتصاد کشور موثر است، دلیل اصلی مشکلات در بخش مسکن را کمبود مسکن دانست و افزود: دولت در مساله مسکن هم باید به وعده خود مبنی بر ساخت ۴ میلیون مسکن عمل کند و در مساله مسکن روستایی نیز انتظار است وام ۲۰۰ میلیون تومانی در فصل کاری به دست مردم برسد.

 


وی با قدردانی تشکیل میز خدمت در نماز جمعه و دیدار مسئولان با مردم و با بیان اینکه این کار یکی از جلوه های مردمی بودن است، گفت: باید تلاش شود در میز خدمت و در دیدارهای مردمی، مسائل و مشکلات حل نشدنی مردم حل شود.

 


خطیب جمعه سلطانیه با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته در مورد مرکز سلول درمانی سلطانیه و با بیان اینکه مرکز سلول درمانی ‌در شهریور سال گذشته با حضور وزیر بهداشت و درمان کلنگ زنی شده بود و احداث آن در هفته آینده آغاز خواهد شد، گفت: مرکز سلول درمانی یک پروژه دانش بنیان است و آغاز احداث پروژه در سال تولید، اشتغال و دانش بنیان عمل به شعار سال است.

 


حسینی نسب با اشاره به پیاده روی اربعین و با بیان اینکه در روایات بسیاری به زیارت امام حسین علیه السلام تاکید شده و حتی علامه مجلسی نظرشان بر این است که برای هر کسی که توانایی دارد زیارت امام حسین (ع) در عمر، یکبار واجب است و ثواب یکبار زیارت آن حضرت معادل با چند حج است، گفت: پیاده روی اربعین به شعائر اسلامی تبدیل شده است.

 


وی پیاده روی اربعین را نماد اتحاد جهان اسلام در برابر دشمن مشترک و جلوه ای از قدرت نمایی محور مقاومت در برابر استکبار و جریان زر و زور دانست و با تاکید به اینکه نباید به اتحاد مسلمانان خدشه ای وارد شود چرا که ملت ایران و عراق ملت امام حسین (ع) هستند، گفت: پیاده روی اربعین نشانگر شوکت و قدرتِ اسلام سیاسی در برابر سکولار است که آمیختگی دیانت و سیاست را به نمایش می گذارد و نشان می دهد که اجتماع بر اساس محبت امام حسین علیه‌السلام و ولایتمداری و ولایت پذیری، جلوه موفق اسلام سیاسی است که منافع مادی و معنوی و اخروی را تامین می کند.

 


امام جمعه سلطانیه با تسلیت ارتحال دو عالم ربانی آیت الله ناصری و آیت الله مصطفوی که جامعه دینی و قلوب مؤمنین را داغدار کرد، گفت: این دو عالم بزرگوار، انقلابی، ولایتمدار و در مسیر انقلاب و حامی و مدافع ولایت فقیه بودند.

 


حسینی نسب باگرامیداشت قیام خونین ۱۷ شهریور و با بیان اینکه پس از گذشت سالها از این حادثه هنوز نکات جدیدی در آن است و جنایتی که رژیم پهلوی مرتکب شده در غربت مانده چرا که نهادهای فرهنگی و شاهدان واقعه نتوانسته اند آن را بازگو کنند و برخی مورخان و عده ای در داخل در صدد تطهیر رژیم پهلوی هستند تا ثابت کنند که جنایتی در کار نبوده در حالی که حداقل حدود ۱۰۰ نفر در این حادثه به شهادت رسیده اند بطوری که به جمعه سیاه معروف شد، گفت: قیام خونین ۱۷ شهریور از مسائلی است که با جهاد تبیین می تواند جنایت‌ها و خیانت‌های رژیم پهلوی را افشا کند.

 


امام جمعه سلطانیه با گرامیداشت سالروز شهادت سردار شجاع و با بصیرت رئیسعلی دلواری که در دوران استبداد انگلیس و در حالی که ایران به سه منطقه تحت نفوذ روس ها و انگلیس ها و بی طرف تقسیم شده بود، با حکم جهاد علما قیام کرد و بوشهر را از استبداد نجات داد، گفت: پیام این واقعه این است که دشمنی انگلیس کمتر از آمریکا نیست و نشان می دهد دشمن چه بلایی بر سر ایران آورده و افراد با بصیرت همیشه در برابر دشمنان ایستاده و می ایستند و هیچ بهانه ای برای مقاومت در برابر دشمنان ندارند.

 


حسینی نسب به تبیین شعار ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند پرداخت و با بیان اینکه علت معروف شدن کوفه به بی وفایی، تنها گذاشتن امام زمان شان است و ولایت مداری مانع تنها ماندن امام می شود، گفت: ما اهل  کوفه نیستیم علی تنها بماند یعنی اینکه عمارهای انقلاب باید مثل عمار هم با بصیرت باشند و هم بصیرت آفرینی کنند و غبار شبهه را از چهره انقلاب بر طرف کنند.

کد خبر 1211902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha