۷۷ میلیارد ریال تسهیلات مسکن روستایی پرداخت شد

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شیروان گفت: امسال ۷۷ میلیارد ریال تسهیلات مسکن روستایی در این شهرستان پرداخت شد.

«عزیز ابراهیمی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزای شبستان در شیروان اظهارکرد: زیربنای هر واحد مسکونی 70 مترمربع و برای ساخت هر منزل، 700 میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده که در مجموع، متقاضیان  77 میلیارد ریال تسهیلات بانکی از بانک ملت، ملی، مسکن، سپه، صادرات و تجارت دریافت کردند.

 

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شیروان عنوان کرد: عملیات ساخت 110 واحد مسکونی روستایی در سه بخش مرکزی، سرحد و قوشخانه این شهرستان که از دهه فجر سال گذشته آغاز شده بود، به اتمام رسید.

 

ابراهیمی با بیان اینکه کارمزد تسهیلات با کارمزد پنج درصد بوده است، خاطرنشان کرد: بازپرداخت برای تسهیلات 500 میلیون ریالی 12 ساله و تسهیلات یک میلیون ریالی 18 ساله است.

 

وی با اشاره به اینکه تاکنون 8 هزار و 432 واحد مسکونی روستایی در سه بخش این شهرستان پایان کار گرفته، اضافه کرد: این بنیاد در کنار مردم و مشارکت سایر دستگاه‌های اجرایی خدمات رسان، گام‌های مؤثری را در جهت عمران و آبادانی روستاهای استان برمی دارد.

 

ابراهیمی تصریح کرد: بنیاد مسکن به عنوان متولی طرح‌های توسعه روستایی (طرح هادی روستایی و مقاوم سازی مسکن روستایی) نقش به سزایی در امر توسعه همه جانبه روستاها داشته است.

 

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شیروان بیان کرد: این بنیاد قدم‌های مثبتی را برای بهبود وضعیت ساکنان روستایی برداشته و در نهایت موجب نگهداشتن جمعیت در روستاها و مهاجرت معکوس روستاییان به روستاها شده است.

 

هم اکنون از جمعیت ۱۵۷ هزار نفری شیروان، ۶۸ هزار نفر در قالب ۱۸ هزار خانوار در روستاهای شیروان سکونت دارند.

 

کد خبر 1212090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha