افزایش جمعیت نیازمند مسئولیت پذیری همه آحاد جامعه است

حسین میرزایی با تاکید بر تقویت فعالیت‌های فرهنگی در خصوص افزایش جمعیت گفت: باید تمامی آحاد جامعه در این خصوص احساس مسئولیت کرده و با فعالیت‌های موثر نگرش‌های موجود را به سمت ازدیاد جمعیت هدایت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «محسن حسین میرزایی» امروز (یکشنبه ۱۳ شهریور) در کارگروه حمایت از جوانی جمعیت این استان که در استانداری چهارمحال و بختیاری برگزار شد، اظهار داشت: جمعیت در هر کشوری از مولفه‌های قدرت به شمار می‌رود از همین رو باید تا می‌توان در این خصوص کار فرهنگی انجام داد و همه آحاد جامعه نسبت به این مهم حساس و مسئولیت‌پذیر باشند.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در خصوص جوانی جمعیت باید سه موضوع مهم نهادینه کردن ازدواج آسان، فرزند آوری و درمان ناباروری توجه داشت و همزمان این سه مقوله را پیگیری کرد.

 

وی تصریح کرد: یکی از دستگاه‌های فرهنگی که می‌تواند در خصوص ازدیاد جمعیت نقش مهمی ایفا کند آموزش و پرورش است هرچند نتیجه گرفتن در کارهای فرهنگی زمانبر است و باید به آثار بلندمدت آن توجه داشت.

 

حسین میرزایی تبیین آثار جوانی جمعیت و فرزندآوری را از مصادیق بارز جهاد تبیین دانست و گفت: نه تنها دستگاه‌ های دولتی بلکه تشکل‌های مردم‌نهاد و سایر افراد جامعه در این خصوص مسئول هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: برای بصیرت‌افزایی و آگاهی‌بخشی به مردم باید کمیته‌ای زیر مجموعه کارگروه جوانی جمعیت استان تشکیل و اقدامات فرهنگی را پیگیری کند.

 

کد خبر 1212704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha