شرایط مرز مهران هنوز پایدار نشده است

فرمانده قرارگاه اربعین فراجا با اشاره به اینکه شرایط مرز مهران هنوز پایدار نشده است، گفت: زائران به پایانه‌های مرزی مراجعه نکنند.

سردار «محمد شرفی» در گفت و گو با خبرنگار  خبرگزاری شبستان  مستقر در پایانه مرزی مهران، اظهار کرد: دیشب شرایطی در مرز مهران به لحاظ کندی ارائه خدمات، نبود وسیله حمل و نقل و جابجایی، بحرانی شد.

 

وی افزود: شرایط بسیار خطرناک بود، بنابراین تعداد قابل توجهی از زائران دچار ناراحتی‌های تنفسی شدند و بحث امداد و نجات هم در آن سوی مرز به شدت ضعیف بود.

 

فرمانده قرارگاه اربعین فراجا در مرز مهران یادآور شد: این موضوع ما را نگران کرد، وزیر کشور به همراه رئیس ستاد مرکزی اربعین در سفری که به کشور عراق و دیدار با مسئولان عراق داشتند، قرار شد عراقی‌ها یک سری تعهدات را انجام دهند.

 

سردار شرفی افزود: این تعهدات هنوز عملیاتی نشده و آن شرایط نگران کننده هنوز پایدار است، تصمیم گیری شده که فعلاً زائرانی که هنوز سوار اتوبوس نشدند و بلیط برای آنها برای صادر شده بلیط این زائرین باطل شود و بعداً وجه آنها عودت داده خواهد شد.

 

وی گفت: آن‌هایی که در مسیر هستند، توصیه همه ما این بود به خاطر حفظ سلامتی خود و حفظ امنیت و کرامت خود منصرف شوند و به پایانه‌ها مراجعه نکنند.

 

وی بیان کرد: تعدادی از زائران که در پایانه‌های مرزی هستند صبورانه با پلیس همکاری لازم را داشته باشند تا به تدریج و در یک شرایط بهتر بتوانیم از مرز عبور دهیم، اگر شرایط برای این سفر مهیا شد حتماً اطلاع رسانی‌های بعدی را خواهیم کرد.

 

کد خبر 1214192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha