بهره مندی حدود یک هزار نفر از خدمات طرح امداد و نجات هلال‌احمر خوزستان در اربعین حسینی

شعبانی از خدمت رسانی به زائران شرکت کننده در مراسم راهپیمایی عظیم اربعین حسینی در گرمای شدید تابستان جنوب خبر داد و گفت: ۲ قرارگاه عملیاتی، پشتیبانی و ۱۵ پایگاه موقت در طرح ملی اربعین حسینی در استان خوزستان فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، «وحید شعبانی» در حاشیه بازدید از پُست های امدادی مستقر در مسیر حرکت زائرین حرم سیدالشهدا در ایام اربعین حسینی (ع)، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز ۱۹ مصدوم به همت نجاتگران این جمعیت به مراکز درمانی انتقال یافته اند.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان افزود: ۵۳۶ نفر نیز با مراجعه به قرارگاه‌های امداد و نجات در پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه یا پست های امدادی موقت استقرار یافته در محور های مواصلاتی منتهی به این ۲ مرز، به صورت سرپایی مداوا شده و به سفر خود ادامه داده اند.

 

وی اضافه کرد: تعداد خدمات گیرندگان از پایگاه های این جمعیت از آغاز طرح امداد و نجات در اربعین حسینی استان خوزستان تا کنون حدود یک هزار نفر بوده است.

 

شعبانی به زائران حسینی توصیه کرد برای حفظ سلامت خود از حضور در تجمعات انبوه اجتناب کرده و ساعات پیاده روی را با توجه به گرمای شدید هوا و احتمال گرما زدگی مدیریت کنند.

 

وی همچنین با اشاره به برگزاری هشتمین دوره از طرح ملی امداد و نجات اربعین حسینی در ۲ مرز شلمچه و چذابه عنوان کرد: نجاتگران پر تلاش جمعیت هلال احمر با استقرار ۲ قرارگاه عملیاتی و پشتیبانی امداد و نجات در پایانه‌های مرزی و ۱۵ پایگاه موقت در مسیرهای منتهی به نقاط صفر مرزی در حال ارائه خدمات به زائرین حرم سیدالشهدا هستند.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان ابراز کرد: امسال در این طرح علاوه بر آمبولانس ها، خودروهای ست نجات، خودروهای پشتیبانی و عملیاتی، موتورلانس ها و خودروهای ارتباطات سیار ۲ فروند بالگرد نیز در مناطق مرزی مستقر و آماده ارائه خدمات فوریت های امداد و نجات هستند.

 

وی با اشاره به خدمات صورت گرفته در پست ها و پایگاه های هلال احمر برای زائرین یاد آور شد: تاکنون ۲۴۸ نفر به صورت سرپایی مداوا شده و ۱۸۴ نفر نیز با مراجعه به پایگاه های جمعیت هلال احمر خدماتی از قبیل اندازه گیری میزان فشار و قند خون دریافت کرده اند.

 

کد خبر 1214271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha