برگزاری آیین بزرگداشت آیت الله «ارسنجانی» و ۶۰ شهید مسجد «الزهرا (س)» فسا

آیین بزرگداشت آیت الله «ارسنجانی» امام جمعه فقید فسا و ۶۰ شهید مسجد «الزهرا (س)» این شهرستان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، به همت کانون فرهنگی هنری «الزهرا (س)» شهرستان فسا، آیین بزرگداشت آیت الله «سیدمحمدحسین ارسنجانی»، عضو مجلس خبرگان و امام جمعه فقید شهرستان فسا برگزار می شود.

 

همچنین این مراسم با یادبود و بزرگداشت 60 شهید گلگون کفن مسجد «الزهرا (س)» فسا  همراه است که همزمان با اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) برگزار می شود.

 

این آیین از ساعت 9 و نیم صبح روز اربعین در کانون فرهنگی هنری مسجد «الزهرا (س)» شهرستان فسا برگزار می شود.

 

به گزارش شبستان، آیت‌الله «سید محمد حسین ارسنجانی» از شاگردان آیات عظام «بروجردی»، «سید محمدتقی خوانساری»، «حجت»، «محقق داماد» و «سید محمدرضا گلپایگانی» بود.

 

این روحانی جلیل القدر از مبارزین قبل از انقلاب و یاران و همراهان امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب بود و در دوران دفاع مقدس نیز حضوری فعال در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل داشت.

 

امامت جمعه فسا با حكم حضرت امام خمینی (ره) تا سال 81، مسوولیت حوزه علمیه فسا، تدریس در حوزه و دانشگاه، عضویت در مجلس خبرگان از جمله مسوولیت‌های مرحوم آیت‌الله ارسنجانی بوده است .

 

آیت الله ارسنجانی از نوادگان شهید ثالث، قاضی «نورالله شوشتری»، سال 1301 هجری شمسی در شهر ارسنجان، دیده به جهان گشود.

 

آیت الله ارسنجانی در دوران حضور در حوزه علمیه قم، دروس سطح تا عالی را برای طالبان فقه و اصول، تدریس كرد و شاگردان بسیاری در محفل علمی ایشان تا قله‌های بلند فقاهت پیش رفت و اكنون در زمره چهره‌های نامدار و استادان برجسته دروس خارج فقه و اصول در حوزه‌های علمیه قم و شیراز قلمداد می شود.

 

کد خبر 1214781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha