کنگره بین المللی راهکارهای گسترش فرهنگ غدیر و ترویج نهج البلاغه ۲۷مهرماه برگزار می شود

حجت الاسلام ابراهیمی از برگزاری نخستین کنگره بین المللی راهکارهای گسترش فرهنگ غدیر و ترویج نهج البلاغه در جهان ۲۷مهرماه سال جاری در ساری خبر داد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان ازساری، حجت‌الاسلام «عباسعلی ابراهیمی» امروز یک‌شنبه(۲۰شهریور) در جلسه شورای اداری شهرستان ساری به جایگاه اقامه نماز اشاره  و اظهار کرد: ما نه تنها موظف به اقامه نماز هستیم بلکه باید مبلغ و مروج نماز در جامعه باشیم.

 

دبیر نخستین کنگره بین المللی راهکارهای گسترش فرهنگ غدیر و ترویج نهج البلاغه در جهان افزود: متولیان امور و مدیران ادارات باید به اقامه نماز در اول وقت توجه ویژه داشته و آن را در اولویت کار خود قرار دهند.

 

وی با بیان اینکه نخستین حکومت علویان در استان مازندران شکل گرفت، گفت: بیش از نیم قرن حکومت علوی پیشانی ایران باستان به نام مازندران ثبت شد و ما نمی‌توانیم نسبت به این جایگاه بی‌تفاوت باشیم.

 

حجت الاسلام ابراهیمی از برگزاری کنگره بین المللی راهکارهای گسترش فرهنگ غدیر و ترویج نهج البلاغه در روز ۲۷ مهرماه سال جاری خبر داد و آشنایی با فرهنگ غدیر به عنوان الگوی حکومتی برای جوامع انسانی، آشنایی با نهج‌البلاغه به عنوان گنجینه بیکران معارف اسلامی و گشودن افق‌های جدید با بهره‌گیری از سرچشمه‌های غدیر و نهج البلاغه را از جمله اهداف این کنگره برشمرد.

 

وی از تهیه فراخوان برگزاری این کنگره بین‌المللی به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی خبر داد و افزود: این کنگره از سوی دفتر نمایندگی ولی‌فقیه، شورای سیاست‌گذاری، سازمان اکو، بنیاد بین‌المللی غدیر و سایر نهادهای فرهنگی برگزار خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام ابراهیمی گفت: مقالات و آثار برگزیده این گنکره پس از ارزیابی نهایی توسط کمیته داوران، علاوه بر چاپ در قالب کتاب، به صورت پوستر نیز رونمایی می‌شود ضمن این که به آثار برگزیده و منتخب این کنگره بین‌المللی جوایر نفیس و ارزشمندی اهدا می‌شود.

کد خبر 1214891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha