کمپین پیشگیری از خودکشی با محوریت نشاط اجتماعی در زنجان برگزار می شود

معاون امورپیشگیری بهزیستی استان زنجان از اجرای طرح پیشگیری از خودکشی از سال ۱۴۰۰ در استان زنجان خبر داد و گفت: کمپین پیشگیری از خودکشی با محوریت نشاط اجتماعی با شعار «با عمل امید بسازیم»، در قالب برگزاری بیش از ۲۰ کارگاه آموزشی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، سکینه بیگلری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شعار روز جهانی پیشگیری از خودکشی با عنوان "با عمل امید بسازیم " نامگذاری شده است و هدف اصلی از نام‌گذاری این روز افزایش آگاهی عمومی در مورد خودکشی و مشکلات روانشناختی مرتبط با آن، پیشگیری از خودکشی در جهان، پرداختن رسانه‌ها به خودکشی، شناسایی نشانه‌های خودکشی و معرفی راه‌حل‌های پیشگیری از آن است تا بتوان میزان خودکشی را تا حد زیادی پایین آورد.

 

معاون امورپیشگیری بهزیستی استان زنجان عنوان کرد: آموزش نوجوانان و والدین، اجرای برنامه آموزشی در فضای مجازی  با موضوع حل تعارض والد وفرزند، پیشگیری از خشونت، تبلیغات شهری با موضوعات پیشگیری از خشونت، نشاط اجتماعی، تاب آوری وحمایت اجتماعی و... از جمله برنامه های بهزیستی استان زنجان در این  کمپین است.

 

بیگلری  پیشگیری، کنترل وکاهش خودکشی از طریق اجرای طرحهای مبتنی برسطح جوامع محلی، شناسایی عوامل روانی، زیستی، اجتماعی، فرهنگی وتاثیر شرایط محیطی برخودکشی، شناسایی افراد پرخطر ازطریق غربالگری وایجاد سیستم ارجاع، تشکیل گروههای همیار داوطلب واجرای طرحهای اجتماع محورپیشگیری از خودکشی را از جمله اهداف اجرای  طرح  پیشگیری از خودکشی در استان عنوان نمود.

 

وی خاطرنشان کرد: بهزیستی به عنوان متولی سلامت اجتماعی، تلاش می کند با ارائه خدمات در دسترس و جامع از طریق خط مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ خدمات مشاوره و راهنمایی پیشگیری از خودکشی را به تماس گیرندگان ارائه دهد.

 

این مسئول بیان کرد: بهزیستی استان زنجان در راستای پیشگیری از خودکشی در سال جاری اقدام به برگزاری ۴ کارگاه آموزشی با عناوین تسهیلگری درپیشگیری از خودکشی، مداخله دربحران خودکشی وآسیب شناسی خودکشی ویژه کارشناسان،  روانشناسان مراکز مثبت زندگی،  اورژانس خدمات اجتماعی، خط ۱۴۸۰، برنامه ریزی واجرای پروژه هایی درزمینه پیشگیری از خودکشی درمحلات آسیب خیز وحاشیه نشین استان نموده است.

کد خبر 1215058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha