خدمت وصف نشدنی شیعیان قطیف به زائران اربعین حسینی در کربلا+عکس

شیعیان قطیف بعد از سه سال دوری به خاطر شرایط کرونا، با راه اندازی حسینیه خود در کربلا به زائران اربعین حسینی خدمت رسانی می کنند.

خبرگزاری شبستان، گروه جهان اسلام: اهالی قطیف از شیعیان عربستان در حسینیه خود در شهر قدیمی کربلا از زائران اربعین حسینی استقبال می کنند. اهالی قطیف نیز برای خود حکایاتی دارند که بسیار شنیدنی است.

 

اهالی قطیف که از کودکی با عشق امام حسین بزرگ شده اند بعد از گشوده شدن درهای کربلا و ساقط شدن رژیم بعثی هر ساله برای خدمت به زائران اربعین حسینی به کربلا می آیند و عشق خود را به حسین و زائران حسینی نشان می دهند.

 

اهالی قطیف در طول این سال ها، حسینیه ای را در شهر قدیمی کربلا بنا کرده اند و به زائران خدمت می رسانند و با شرایط بحرانی کرونا این مراسم به مدت دو سال تعطیل شد و امسال بار دیگر این مراسم به برکت امام حسین(ع) رونق گرفت.

 

 

بانیان این حسینیه در این باره می گویند: اولین بار بعد از سقط صدام که ما برای زیارت اربعین به کربلا آمدیم احساسمان وصف نشدنی بود و امسال بعد از دو سال تعطیلی مراسم بار دیگر توانستیم در کربلا حضور داشته باشیم.

 

حاج عبدالجلیل عبدالله الماحوزی ازصاحبان موکب خدام الحسین گفت: حال ما آمیزه ای از غم و عشق و درد است، اهالی قطیف از عاشقان اهل بیت(ع) هستند و زیارت امام حسین(ع) در اربعین حسینی در قلب ما جای دارد.

 

 

وی افزود: ما در دهه اول محر مالحرام در قطیف مجالس سوگواری برگزار می کنیم، اما مراسم اربعین تنها در یک روز برگزار می شود و مانند آنچه در کربلا می بینیم در هیچ کجای دیگر نیست.

 

وی افزود: در ابتدام معلوم نبود که عراق بتوانم بیایم، اما به محض آنکه متوجه شدم که با سفرم موافقت شده است برای خرید لوازم آماده شدم و خود را برای سفر به عراق آماده کردم.

 

یک اتاق اجاره کردم تا حسینیه را رو به راه بکنم و زمانی که وارد حسینیه شدم اشک هایم سرازیر شد و با خانواده شروع به تمیز کردن این مکان کردیم و این مکان در حال خدمت به زائران اربعین حسینی است.

 

کد خبر 1215639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha