بیش از ۴۸ درصد زوجین متقاضی زنجانی، تسهیلات ازدواج دریافت کردند

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان به تسهیلات ازدواج از ابتدای امسال تا پایان مردادماه اشاره کرد و گفت: ۱۱ هزار و ۵۸۹ نفر متقاضی این تسهیلات بودند که به ۵۵۹۹ نفر وام اعطا شد و ۵۰۲۶ متقاضی در صف انتظار هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، جواد بازرگان صبح امروز در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان در استانداری با بیان اینکه در سال گذشته 992 برنامه اوقات فراغت در استان اجرا شد، گفت: 11 هزار و 389 نفر از این برنامه ها بهره مند شدند.

 


مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان افزود: جمعیت جوان در استان زنجان 356 هزار و 733 نفر است که 6 هزار و 37 نفر دختر و 5 هزار و 352 نفر پسر هستند.

 


وی به آیین نامه برگزاری مراسم ازدواج زوجین در مراکز فرهنگی و آموزشی اشاره و  اظهار کرد: تمام دستگاه ها موظف هستند تا 20 درصد از ظرفیت مراکز رفاهی خود از جمله مراکز فرهنگی، تفریحی و فرهنگسراهای خود را برای برگزاری جشن ازدواج زوجین اختصاص دهند.

 


مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان ادامه داد: لازم است تا سامانه اطلاع رسانی مراکز و معرفی امکانات قابل بهره برداری راه اندازی شود.

 


وی به تسهیلات ازدواج از ابتدای امسال تا پایان مردادماه اشاره کرد و گفت: 11 هزار و 589 نفر متقاضی این تسهیلات بودند که به 5599 نفر وام اعطا شد و 5026 متقاضی در صف انتظار هستند.

 


این مسئول به شبکه سازی تخصصی تشکل ها و سازمان های مردم نهاد جوانان اشاره کرد و گفت: 14 شبکه به عنوان محورهای شبکه سازی تخصصی تشکل ها معرفی شده است و با توجه به نامگذاری سال استان زنجان پیشنهاد داده تا میزبانی ملی شبکه کارآفرینی و توانمندسازی به زنجان اختصاص داده شد که مورد موافقت قرار گرفت.

 


وی ضمن درخواست از استاندار برای تشکیل شورای عالی ورزش در استان زنجان گفت: در راستای حمایت از جانبازان در حوزه ورزش 15 دستگاه در شورای عالی انقلاب فرهنگی ملزم شده اند تا زمینه حضور جانبازان در عرصه ورزش فراهم شود.

 

کد خبر 1216157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha