برای حفظ موقوفات ارائه راهکار حقوقی و برگزاری جلسات تعاملی مورد توجه باشد

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: برای حفظ موقوفات، راهکار قانونی و جلسات تعاملی را تا آخرش بروید، دفاع را تا آخر انجام بدهید، از طرفی با متصرفین از در اخلاق هم می توان وارد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر محمدی لائینی امروز پنج شنبه (۳۱شهریور) در  دیدار با حجت الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران و مدیران شهرستان‌ها به مناسبت هفته وقف، ضمن تبریک این هفته اظهار کرد: صاحبان اصلی وقف و خود واقفان توقع کار درست از مسئولان در اوقاف را دارند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: وقف منبعی مالی معنوی است، اینکه شخص از مال خودش برای خدمتی صرف نظر بکند کار با ارزشی است و این مال به‌عنوان باقیات الصالحات شناخته می‌شود.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه مال زینت دنیا بوده و فانی است، گفت: اگر این مال وقف و نذر شود صدقه جاریه خواهد بود و در آخرت ماندگار است، پس هنر انسان این است که از آنچه که زینت دنیاست باقیات الصالحات درست کند.

 

وی عنوان کرد: متاسفانه عده‌ای آن را تبدیل به زینت دنیا می‌کنند که اشتباه است، انسان باید از خودیت (مال و جان) بگذرد.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی بیان کرد: مشکلات در حوزه وقف به مسائل موجود با مسئولان و متصرفین برمی‌گردد که می توان طی جلسات هم‌اندیشی و هم‌فکری احصا و برطرف شود در این زمینه ما آمادگی هم‌اندیشی را داریم.

 

وی خطاب به مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان و مدیران شهرستان ها ادامه داد: برای حفظ موقوفات راهکار قانونی را تا آخرش بروید، دفاع را تا آخر انجام بدهید، برگزاری جلسات تعاملی و تفاهمی و هم راهکارهای حقوقی و قضایی را پیگیری کنید.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: ایستادگی برای احقاق حق توسط مسئولان ضرورت دارد، از طرفی با متصرفین از در اخلاق هم می توان وارد شد.

کد خبر 1218086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha