فرهنگ دوران دفاع مقدس مبنای مدیریت کشور باشد

قالیباف با اشاره به اینکه مهم‌ترین ویژگی دوران دفاع مقدس همین بی‌بدیل بودن منطق فرهنگ دفاع مقدس است،گفت: اگر فرهنگ دوران دفاع مقدس را مبنای مدیریت کشور قرار می‌دادیم شرایط امروز ما به مراتب بهتر بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، محمدباقر قالیباف شامگاه پنج شنبه (۷ مهر) در یادواره سرداران شهید شهرستان‌های لامرد و مهر، با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ابرقدرت های غرب و اروپا در مقابل انقلاب اسلامی و کشور ایران ایستادند، گفت: در حقیقت جنگ تحمیلی یک جنگ تمام معنا علیه کشور ما بود.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در واقع نیروی انسانی کشورهای مختلف و امکانات، پول و ثروت بعضی کشورهای منطقه و فرامنطقه‌ای علیه کشورمان استفاده می‌شد، افزود: به معنای واقعی شرق و غرب دست به دست هم دادند تا در مقابل دینداری یک ملت و انقلاب اسلامی بایستند.

 

وی با بیان اینکه دفاع مقدس برگرفته از اندیشه‌های ناب برخاسته از قرآن و مکتب اهل بیت (ع) و سنت‌های الهی بود، اظهار کرد: مردم، با ایمان، ایثار و تکیه بر هویت انقلابی و اسلامی خود از وطن، ارزش‌ها و آرمان‌های خود دفاع کردند.

 

قالیباف راه نجات بشریت را انسجام جامعه اسلامی، پیوند امام و امت و تکیه بر سنت‌های الهی و مردم برشمرد و تصریح کرد: برای اینکه هر روز پیوند عمیق بین امام و امت شکل بگیرد باید ریشه آن را درفرهنگ دفاع مقدسی که برخاسته از فرهنگ عاشورا، جهاد و شهادت است، دنبال کرد فرهنگی که مبتنی بر سنت‌های الهی و تکیه بر مردم است.

 

وی با تاکید براینکه مهم‌ترین ویژگی دوران دفاع مقدس همین بی‌بدیل بودن منطق فرهنگ دفاع مقدس است، خاطرنشان کرد:  شیطنت‌های امروز دشمنان نیز در جنگ شناختی، اقتصادی و فرهنگی است که علیه ما به راه انداخته‌اند چرا که باورهای انقلاب و ارزش‌های آن، مانع حرکت دشمنان است، بنابراین آن‌ها دشمنی می‌کنند.

 

قالیباف گفت: اگر در مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی چالش‌ها و مشکلاتی داریم و کارنامه قابل قبولی نداریم به این دلیل است که از فرهنگ دفاع مقدس در اداره کشور، مدیریت، تصمیم‌گیری و قانونگذاری در هر بخشی استفاده نمی‌شود و اگر فرهنگ دوران دفاع مقدس را مبنای مدیریت کشور قرار می‌دادیم شرایط امروز ما به مراتب بهتر بود.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: جوانانی که آن روزها را درک نکرده‌اند و صفای آن روزها را ندیده‌اند، باید بدانند در زمان جنگ ابتدایی‌ترین امکانات از جمله لباس و اسلحه ژسه فراهم نبود، حتی تجهیزات ابتدایی نظامی هم نداشتیم اما امروز آن فرهنگ به انقلاب اسلامی عمق بخشید و ایران اسلامی ما در بعد امکانات دفاعی جزو ده کشور اول دنیا شد، از این رو باید با همین نگاه و فرهنگ به حوزه‌های اقتصادی و مدیریتی نگاه کرد و حرکت کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه برخی اختلاف نظرها، تفاوت سلیقه و روش‌ها پیش می‌آید، گفت: در دوران دفاع مقدس هم این اختلاف نظرها وجود داشت اما به سرعت به سمت دوستی، یکدستی و انسجام می‌رفتیم، آن زمان منیتی وجود نداشت و به سرعت موضوعات حل می‌شد. در کار کارشناسی بحث‌های سنگینی شکل می‌گرفت اما دل‌ها به هم نزدیک بود. امروز این فرهنگ را نیاز داریم و باید در همه سطوح مسئولیتی چنان دلدادگی، دوستی، همدلی و انسجام شکل بگیرد.

 

رئیس قوه مقننه کشور با تأکید بر اینکه در دفاع مقدس رمز موفقیت در جبهه تکیه بر سنت‌های الهی و مردم بود افزود: وقتی صحبت از مردم می‌شود یعنی سازوکاری برای اداره کشور آماده کنیم که مبنای آن مردم باشند و خروجی آن به نفع و برای مردم باشد که اگر چنین ساختاری ایجاد شود، این حکمرانی درست است. 

 

وی با اشاره به اینکه امروز در یک جنگ تمام عیار شناختی و جنگ نابرابر اقتصادی و فرهنگی هستیم که اگر با همان روحیه و فرهنگ دفاع مقدس بایستیم و پیش برویم اساس کار خود را در جامعه گذاشته‌ایم، خاطرنشان کرد: امروز دشمن تلاش می‌کند مردم را در مقابل هم قرار دهد، کارآمدی نظام را زیر سوال برده‌ و می‌خواهد فاصله امام و امت را زیاد کند لذا باید در مقابل آن‌ها با روش  و نوع نگاه درست بایستیم.

 

وی تأکید کرد: امروز اگر مدعی دلسوزی برای کشور، وطن، انقلاب و آینده هستیم و می‌خواهیم بگوییم خدمتگزار مردم، سربازان خوب وطن و بسیجیان و سربازان خوب و وفادار به  رهبر معظم انقلاب  و خون شهدا هستیم فقط باید یک کار انجام دهیم و  آن هم کارآمدی دین در اداره جامعه است. 

 

کد خبر 1219677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha