منتظران ظهور، زمینه سازان اصلاح جامعه هستند

امام جمعه زنجان با اشاره به ویژگی های منتظران ظهور گفت: خداوند بر اساس حکمت و نظر خود آخرین امام را در پشت پرده غیبت نگه داشته است. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی ظهر امروز (۸ مهر) در خطبه‌های نماز جمعه این هفته زنجان با تبریک آغاز امامت امام زمان(عج) اظهار کرد: به فرموده ایشان، هر شیعه با دو بال پرواز می‌کند، یکی بال جهاد و شهادت و بال دیگر بال سبز امید به آینده است.

 


امام جمعه زنجان با اشاره به ویژگی های منتظران ظهور افزود: خداوند بر اساس حکمت و نظر خود آخرین امام را در پشت پرده غیبت نگه داشته است. 

 


وی ادامه داد: زمانی که جامعه آمادگی پذیرش انصاف و عدالت را داشته باشد ایشان ظهور می‌کنند.

 


خطیب جمعه زنجان با اشاره به فرمایش پیامبر اکرم (ص)، که فرمودند: بهترین و بالاترین عمل امت شیعه و مسلمان، انتظار برای ظهور امام زمان (عج) است، تصریح کرد: بنابر احادیث ائمه، امام زمان (عج) همواره ناظر بر عملکرد مسلمانان است و نامه اعمال ما در پیش روی ایشان گشوده است که اعمال ما را بررسی می‌کنند و به یاد ما هستند و بر اساس روایات، فردی از امت مسلمان بدی و ظلم می‌کند، ایشان می‌گریند.

 


نماینده ولی فقیه در استان با تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع)، افزود: ایشان سراسر زندگی خود را در مبارزه با ظلم و استکبار حکومت فاسد بنی عباس گذراندند و در ۲۸ سالگی نیز در اختناق شدید به شهادت رسیدند و دوران امامت ایشان در دوران حکومت بنی‌عباس بسیار سخت و در تنگنا بود.

 


وی به هفته نیروی انتظامی اشاره کرد و ضمن تقدیر از خدمات نیروهای انتظامی افزود: نیروی انتظامی پس از پیروزی انقلاب اسلامی از ادغام سه نیرو در مرزهای کشور و تامین امنیت داخل کشور تشکیل شد و تا به امروز شاهد پیشرفت روزافزون و ارتقای این نیروی انقلابی هستیم.

 


آیت الله خاتمی افزود: بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی نیروی انتظامی باید پناه دل‌های ترسان و جان‌هایی که احساس می‌کنند از سوی یک انسان یا مجموعه تهدید می‌کنند، باشد.

 

 

کد خبر 1219747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha