اجرای ۱۳ میلیارد تومان از نیات واقفان در استان گیلان

حجت‌الاسلام علیزاده از تحقق و اجرای ۱۳ میلیارد تومان از نیات واقفان در استان گیلان خبر داد و گفت: پنج هزار موقوفه و ۲۵ هزار رقبه در گیلان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «ستار علیزاده» شامگاه یکشنبه(10 مهرماه) در برنامه گفت‌و‌گوی خبری اظهار داشت: وقف از با سابقه ترین میراث ارزشمند فرهنگ و تمدن اسلام است که با وجود سنگ اندازی حاکمان جور از صدر اسلام تاکنون نقش آفرینی کرده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با بیان اینکه وقف می‌تواند همچون یک پشتوانه قوی برای احیای تمدن نوین اسلامی قدم بردارد عنوان کرد: در گیلان پنج هزار موقوفه وجود دارد که شامل مساجد، بقاع متبرکه و موقوفات منفعتی و غیرمنفعتی است.

 

علیزاده از وجود ۲۵ هزار رقبه در گیلان خبر داد تصریح کرد: نیات اکثر موقوفات منفعتی موجود در استان روضه خوانی برای سیدالشهداء و ائمه اطهار علیهم السلام، مساجد، کمک‌ها و اعانات است.

 

وی کرد: از سال گذشته تاکنون معادل ۲۸ میلیارد تومان درآمد در موقوفات گیلان کسب شد و این درآمدها هم در جهت اجرای نیات واقفان هزینه می‌شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان ادامه داد: از دهه وقف سال گذشته تاکنون ۱۳ میلیارد تومان اجرای نیات واقفان در استان گیلان به انجام رسید همچنین از سال گذشته هزار و ۷۴۹ بسته لوازم التحریر با ۳۱۷ میلیون تومان آماده شده و امسال با همکاری آموزش و پرورش ۷۷۷ بسته لوازم التحریر را در این ایام بین دانش‌آموزان کم برخوردار توزیع خواهیم کرد.

 

علیزاده میزان کمک‌ها و اعانات را هم نزدیک به 2 میلیارد تومان و کمک به مراکز درمانی را یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان ذکر کرد و ابراز داشت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بیش از ۴۰ میلیارد تومان در همین بخش هزینه شده است از طرفی در اربعین هم از محل خیران و موقوفات ۱۲ تن برنج و دو میلیارد تومان هزینه کردیم.

 

وی میزان هزینه کرد اوقاف در حوزه پرورشگاه و ایتام را ۶۵۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: طرحی نیز ۱۲ هر ماه به نیت نام مبارک امام زمان( عج) داریم به نام طرح "قرار دوازدهم" که تاکنون در همین راستا علاوه بر هزینه کرد بیش از سه میلیارد تومان، هفت هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی طبق نیات واقفان تهیه و توزیع شده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان اضافه کرد: تشویق واقفین و سوق دادن نیات واقفان جدید به سوی نیازهای واقعی جامعه از جمله اهداف مهم اداره کل اوقاف و امور خیریه محسوب می‌شود بنابراین در هر اداره‌ای مرکز مشاوره وقف راه‌اندازی شده است. 

 

علیزاده با بیان اینکه یکی از بخش‌های خیمه‌های معرفت، مشاوره وقف است خاطرنشان کرد: راه‌اندازی پنج پروژه عمرانی با اشتغالزایی ۴۰۰ نفر و یا کاشت بیش از ۵۰ هزار درخت صنوبر در کنار کاشت درختان فندق و مرکبات از دیگر اقدامات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان محسوب می‌شود که ۱۶۰ میلیارد تومان بر سرمایه اوقاف افزوده است.

کد خبر 1220333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha