همه برای رونق مساجد و ترویج فرهنگ قرآنی مسئول هستیم/ فرهنگ ارتباط با قرآن کریم در جامعه فراگیر شود

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه برای رونق مساجد و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه به ویژه نسل جوان تلاش کنیم، گفت: ما نیاز داریم فرهنگ ارتباط با قرآن را در جمع های خانوادگی و سطح جامعه فراگیر کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، ظهر امروز(۱۱ مهر) در همایش تجلیل از یاوران وقف به مناسبت گرامیداشت دهه وقف، اظهار کرد: خداوند متعال قرآن کریم برای هدایت بشر نازل کرده است و برای همه زمان‌ها و همه مکان ها است.

 

حجت الاسلام « الله نور کریمی تبار» تصریح کرد: قرآن کریم چراغی است که مسیر انسان را در دنیا برای رسیدن به بهترین جایگاه در دنیا و آخرت روشن می کند و بهترین عامل است که انسان را به سعادت و کمال هدایت می کند.

 

وی با بیان اینکه قرآن کریم انسان و بشریت را  از ظلمات به سوی نور هدایت می‌کند، افزود:  اگر ایمان به خدا در انسان تقویت شد، انسان خودش هادی می‌شود و موجب می شود که انسان از ظلمات به سوی نور  حرکت کند.

 

امام جمعه ایلام ابراز کرد: آنچه که خداوند از ما خواسته انجام ندهیم، همه اینهایی که کارهای منفی هستند و جز محرمات هستند، انسان را در مسیر ظلمات قرار می دهند، هر چه انسان عامل به این امر شد که از ظلمات دوری کند،  به سوی نور حرکت می کند، انسان هایی که زیر چتر ایمان قرار نگیرند  به سوی تاریکی در حرکت هستند.

 

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه هدف  شیطان و نفس اماره این است که انسان را از مسیر مستقیم الهی منحرف کند، ابراز کرد: انسانی به طور طبیعی وقتی زیر چتر کفر قرار گرفت خوبی ها را کم کم از یاد خواهد برد اما انسان مومن مشمول رحمت الهی خواهد بود، انسان هایی که دیگران را تحریک می کنند و انسان را در مسیر دیگیری غیر از مسیر خدایی قرار می دهند، انسان را جهنمی خواهند کرد.

 

وی با بیان اینکه باید به این موضوع پرداخته شود که در استان ایلام چقدر توانسته ایم از نور قرآن بهره مند شویم، گفت: نشر قرآن و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه بهترین عملی است که انسان می تواند در راستای تروج فرهنگ قرآنی در جامعه انجام دهد، ما نیاز داریم فرهنگ ارتباط با قرآن را فراگیر کنیم و جمع های خانوادگی که در محضر قرآن دورهمی و جلسات قرآنی و تفسیر قرآنی دارند، در سطح جامعه افزایش پیدا کند.

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه خیرین پای کار بیایند و تشویق کنند و جامعه قرآنی و اصحاب رسانه و صدا و سیما برای ترویج فرهنگی قرآنی وارد میدان شوند، ابراز کرد: امروز از مسجد و قرآن کریم فاصله‌ گرفته ایم و خروجی آن همین بی حرمتی با ساحت اسلام و قرآن است که برخی آشوبگران و فتنه گران انجام می دهند، چون نتوانسته ایم آن طور که باید و شاید فرهنگ متعالی قرآنی و ارزش های دینی و آرمان های شهدا را در بین این نسل جوان تبیین و توسعه دهیم.

 

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه  امروز برخی جوانان ما تحت تاثیر القائات رسانه ها و تبلیغات سوء دشمن قرار می گیرند بر اثر همین کم کاری ها و کوتاهی ها است، ابراز کرد:  رهبر معظم انقلاب اسلامی، دستور جهاد تبیین دادند اگر ما پای کار می آمدیم قطعا وضعیت ما چنین نبود.

 

گفتنی است در پایان این مراسم از  جمعی از فعالان قرآنی، واقفان، خیرین، فعالان و خادمان اربعین حسینی و بقاع متبرکه استان به مناسبت گرامیداشت هفته وقف با اهدای لوح تقدیر، تجلیل شد.

 

 

 

وی در پایان با تاکید بر اینکه برای رونق مساجد و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه به ویژه نسل جوان تلاش کنیم، خاطرنشان کرد: هر کس به اندازه ای که در توان و ظرفیت دارد در برابر گسترش فرهنگ معنویت و قرآن مسئول است.

کد خبر 1220534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha