خیرین و واقفان  نقش مهمی می توانند در ترویج فرهنگ قرآنی داشته باشند

حجت الاسلام عزیزی با تاکید بر اینکه واقفان و خیرین نقش مهمی می توانند در راستای توسعه و ترویج فرهنگ دینی و قرآنی در جامعه ایفا کنند، گفت: برنامه ریزی برای تامین وسایل خنک کننده در اربعین سال آتی باید از همین امروز آغاز شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، ظهر امروز(۱۱ مهر) در همایش تجلیل از یاوران وقف به مناسبت گرامیداشت دهه وقف، اظهار کرد:  یکی از برنامه ها و فعالیت های محوری اوقاف و امور خیریه، تقویت و حمایت از جامعه قرآنی  در سطح جامعه  با برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم و شناسایی استعدادهای درخشان در این حوزه است.

 

حجت الاسلام« مرتضی عزیزی» با بیان اینکه چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در مرحله استانی در این استان برگزار شده است، ابراز کرد: در این دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم در مرحله شهرستانی ۵۴۰ نفر شرکت کردند که بعد از انجام مرحله شهرستانی، ۸۶ نفر از متسابقین به مرحله استانی راه پیدا کردند.

 

وی با بیان اینکه با بیان اینکه بیان اینکه این مسابقات در سه بخش آوایی انفرادی، گروهی و معارفی برگزار شد، گفت: رشته‌های حفظ ۵، ۱۰، ۲۰ و کل قرآن کریم، قرائت تحقیق، ترتیل، اذان و دعاخوانی در بخش آوایی انفرادی قرار داشت و در بخش گروهی نیز شرکت‌کنندگان در رشته‌های مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم با یکدیگر به رقابت پرداختند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام با بیان اینکه در مرحله استانی نیز ۲۸ نفر شامل ۱۱ آقا و ۱۷ خانم توانستند رتبه های برتر را کسب کنند، ابراز کرد: از این تعداد ۹ نفر به مرحله کشوری به مسابقات قرآنی راه یافته اند که قبل از اعزام به مسابقات کشوری، اقداماتی چون لجستیک، پشتیبانی، کارگاه های آموزشی و توجیهی انجام خواهد گرفت تا در مسابقات کشوری عناوین برتر را کسب کنند.

 

حجت الاسلام عزیزی با بیان اینکه مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم در ایلام به میزبانی شهر صالح آباد و در صحن مطهر امامزاده علی صالح(ع) با همکاری هیئت امنا و مرکز افق این امامزاده جلیل القدر برگزار شد، گفت: بقاع متبرکه و امامزاده های سطح استان در طول سال با اجرا و برگزاری برنامه های قرآنی در راستای بسط و گسترش فعالیت های قرآنی به ویژه در بین نسل جوان تلاش می کنند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام با اشاره به نقش خیرین و واقفین در راستای وقف به منظور توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی، بیان کرد: خیرین و فعالان قرآنی باید به ان اهتمام داشته باشند، بسط و گسترش فرهنگ غنی قرآنی در سطح جامعه به ویژه در میان خانواده ها و محلات است.

 

وی در ادامه با اشاره به برنامه ها و فعالیت های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام در ایام اربعین حسینی سال جاری، ابراز کرد: موکب امامزادگان و بقاع متبرکه استان در مرز مهران در سال جاری دایر شده که از محل اجرای نیات واقفان و  کمک های بقاع متبرکه و خیرین آشپزخانه مرکزی این اداره کل در محل قدمگاه  ابراهیم قتال برپا شده و روزانه ۱۵ هزار غذای گرم در بین زوار اربعین حسینی توزیع شده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام یادآور شد: از هم اکنون بایستی برای اربعین سال آینده تجهیزات و امکانات سرمایشی و خنک کننده برای زائران تدارک دیده شود و واقفان نیز در این زمینه ورود کنند تا کاستی های سرمایشی اربعین امسال برای سال آینده مرتفع شود.

 

کد خبر 1220551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha