نقش هنرمندان در تبیین دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران سنگین است

طالبی با اشاره به اینکه امروز نقش هنرمندان در تبیین دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران سنگین است، گفت: در رویارویی دنیای اسلام با دنیای باطل، جایگاه هنر و هنرمند بسیار رفیع و مهم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی،‌ محمدرضا طالبی شامگاه (11 مهر) در مراسم تجلیل از پیشکسوتان حوزه سینما و تئاتر در استان ضمن تسلیت ایام شهادت امام حسن عسکری علیه السلام و تبریک آغاز امامت حضرت حجت(عج)، اظهار کرد: امروز در عصری قرار داریم که شاهد صف آرایی جبهه حق و باطل یعنی دنیای اسلام و کفر هستیم.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه در رویارویی دنیای اسلام با دنیای باطل، جایگاه هنر و هنرمند بسیار رفیع است و هنرمند وظیفه سنگینی دارد که بتواند جایگاه حق را ادا کند، گفت: هنر ماندگارترین ظرف در میان قالب ها است، ظرف و قالب هنر در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برپایه اعتقادات ما مشخص شده است و در نتیجه در این برهه وظیفه سنگینی را هنرمندان ما بر عهدا دارد که تاکنون به خوبی هنرمندان رسالت خود را در نظام در قالب های مختلف هنر نمایشی، شعر، نویسندگی و طنز ایفا کردند.

 

وی با بیان اینکه اولین رسالت هنر انقلابی این است که باید زیبایی ها را تبیین کند، افزود: دفاع مقدس یکی از عرصه هایی است که باید هنرمندان به وظیفه خود در قبال این بخش عمل کنند، در جنگ زیبایی های بسیار زیادی داشتیم، که در قالب خاطرات آزادگان و شهدا در کتب مختلف نوشته شده است و می توان آنها را به فیلم تبدیل کرد.

 

وی با بیان اینکه شهید برونسی در بیداری مجوز شهادت خود را از حضرت زهرا (سلام الله علیها) در جبهه های حق علیه باطل گرفت؛ لذا هنر و هنرمند است که می‌تواند آن را در اذهان ماندگار کند، گفت: رسالت دوم هنر انقلابی این است که جهت گیری کار هنری باید دقیق و درست باشد، در جهت گیری ها باید مثبت نگر باشیم تا کسانی که هنر ما را می بینند قضاوت بدی در مورد هنر نداشته باشد.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی، نشر معارف اسلامی را از دیگر رسالت های هنرمندان عنوان کرد و گفت: عدالت محوری رسالت دیگر هنر انقلابی است که برای همه زیبایی دارد و پذیرفته شده است.

 

طالبی با بیان اینکه امروز امپراطوری رسانه به قدری شبهه افکنی و فضا را غبارآلود می‌کند که تشخیص حق از باطل سخت می شود، گفت: هنرمند باید تحقیق کند و زمانی که حق را دریافت آن را تبلیغ کند.

 

وی آگاهی بخشی و تزریق امید و نشاط در جامعه را از دیگر وظایف هنرمندان عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: دشمنان به دنبال زدودن امید از اذهان ملت هستند، لذا می طلبد که هنرمند در زمینه ایجاد امید و نشاط در جامعه تلاش کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1220586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha