تشکیل بیش از هزار و ۷۰۰ فقره پرونده جرم های اینترنتی توسط پلیس فتا گیلان

سردار ملکی گفت: در شش ماهه نخست امسال بیش از هزار و ۷۰۰ پرونده در حوزه پلیس فتا استان گیلان تشکیل شده است که در همین راستا هزار و ۲۰۶ نفر دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، سردار «عزیزالله ملکی» شامگاه چهار ‌شنبه( ۱۳ مهر) در برنامه گفت‌و‌گوی خبری اظهار داشت: با دفاعی که مقام معظم رهبری از پلیس داشتند خستگی ناشی از ماموریت‌ها را فراموش کرده و تا پایان سال با روحیه‌ای مضاعف جهت خدمت به مردم گام خواهیم برداشت.

 

فرمانده انتظامی استان گیلان شعار هفته فراجا را "پلیس خادم مردم، مردم حامی پلیس" ذکر کرد و افزود: از ابتدای سال با همدلی و وفاقی که در شورای تامین استان گیلان وجود داشت خوشبختانه وضعیت خوبی را در استان شاهد بودیم و در جرایم مهمه‌ای مانند سرقت منزل، خودرو ، مغازه و سرقت‌هایی اینچنین شاهد کاهش زیادی بودیم.

 

سردار ملکی از پیش‌بینی ۱۷۰ برنامه در هفته فراجا خبر داد و عنوان کرد: در حوزه جرایم با کاهش ۲ درصدی جرایم در گیلان روبه‌رو هستیم و گیلان یکی از استانهایی بوده که در بحث رسیدن به پلیس هوشمند و ابلاغ الکترونیکی گامهای بسیار خوبی را برداشته است.

 

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی بیش از ۷۴ هزار متر مربع در حوزه عمرانی برای تجهیز و ساخت کلانتری‌ها و اماکن رفاهی و تفریحی کارکنان کار کرده است اضافه کرد: فراجا ارگانی حاکمیتی است و ما در اقدامات ایجابی گامهای خوبی برداشتیم و مراکز مشاوره را در کلانتری‌ها راه‌اندازی کردیم به طوریکه با این کار بیش از ۷۰ درصد از پرونده‌ها به مصالحه ختم می‌شوند.

 

فرمانده انتظامی استان گیلان اذعان کرد: در شش ماه اخیر حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ استان گیلان برقرار شده است، همچنین این مرکز روزانه شاهد شش هزار تماس تلفنی است که گاهی اوقات دو هزار عدد از این تماس‌ها منجر به عملیات می‌شود.

 

سردار ملکی از یگان عملیاتی  پلیس ۱۱۰ در شهر رشت خبر داد یادآور شد: در شش ماهه نخست امسال بیش از هزار و ۷۰۰ پرونده در حوزه پلیس فتا استان گیلان تشکیل شده است که در همین راستا هزار و ۲۰۶ نفر دستگیر شدند.

 

وی ضمن تقدیر از دستگاه قضایی با بیان اینکه گیلان سال گذشته در حوزه برخورد قاطع با اراذل و اوباش رتبه اول کشور را کسب کرد گفت: پلیس امنیت اقتصادی گیلان با اینکه به تازگی راه‌اندازی شده اما در همین مدت بیش از ۱۷۶ میلیارد تومان کشفیات کالای قاچاق داشته است.

 

فرمانده انتظامی استان گیلان در مورد پلیس مبارزه با مواد مخدر هم عنوان کرد: تا به امروز نزدیک به ۲ تن و ۴۰۰ گرم کشفیات  انواع مواد مخدر را در استان گیلان داشتیم و چندین باند تهیه و توزیع مواد مخدر هم توسط پلیس منهدم شد.

 

سردار ملکی از کاهش چهار درصدی جانباختگان ناشی از سوانح رانندگی در گیلان خبر داد و تصریح کرد: گیلان نقاط حادثه‌خیز زیادی دارد و بیشتر افرادی که در تصادفات جاده‌ای فوت می‌کنند در راه‌های فرعی، عابران پیاده و یا موتور سواران هستند. 

 

وی با تاکید بر اینکه گیلان در حوزه مرزی مشکلی ندارد خاطرنشان کرد: مرزبانی استان گیلان تا به امروز با اقتدار دفاع از مرز را انجام داده است و از تجهیزات بسیار خوبی هم برخوردار است.

کد خبر 1221082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha