دشمن به دنبال اختلاف افکنی بین شیعه و سنی و تضعیف وحدت است

آیت الله عابدینی گفت: دشمنان شیعه و سنی را در برابر هم و اقوم را در مقابل هم قرار می دهند و به هر بهانه ای اختلاف ایجاد می کنند بنابراین باید بصیرت داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، آیت الله «عبدالکریم عابدینی» در خطبه های نماز جمعه که امروز (جمعه ۱۵ مهر) در مسجدالنبی قزوین برگزار شد، بیان کرد: تقوا از اهمیت بسیاری برخوردار است و خداوند متعال به برکت انسان های باتقوا نعمت امنیت را شامل حال مردم کرده و در واقع تقوا در همه زمینه ها زیربنا است.

 

امام جمعه قزوین ادامه داد: یکی از مناسبت های پیش رو ولادت پیامبر گرامی اسلام و هفته وحدت است که بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری ۲ عامل مقابل وحدت قرار دارد یک عامل تعصب های قومی و وابستگی های حزبی و جناحی است.

 

وی عنوان کرد: ما باید توجه کنیم که قبل از هر چیزی مسلمان و بنده خدا هستیم بنابراین باید «واعتصموا بحبل الله جمعیا» را محور قرار دهیم و بر این اساس عمل کنیم و عواملی نظیر منافع شخصی، حزبی و جناحی را درک کنیم ولی زیر با این معنا نرویم و این مسائل موجب نشود که وحدت ما خدشه دار شود.

 

آیت الله عابدینی اعلام کرد: عامل دیگری  که مقابل وحدت قرار دارد و در واقع عامل بیرونی بوده دشمنان تفرقه افکن است که دشمنان شیعه و سنی را در برابر هم و اقوم را در مقابل هم قرار می دهند و به هر بهانه ای اختلاف ایجاد می کنند بنابراین باید بصیرت داشته و اجازه ندهیم دشمن بتواند موجب اختلاف شود.

 

وی در ادامه با تبریک آغاز امامت امام زمان (عج) اظهار کرد: امام حسن عسکری (ع) زمینه هایی را فراهم کرد تا غیبت امام زمان موجب ناباوری و جدا شدن مردم از دین نشود و مردم بدانند در زمان غیبت چه کاری انجام دهند.

 

امام جمعه قزوین در ادامه به روز کودک اشاره کرد و گفت: در دین اسلام کودکان مورد توجه قرار دارند البته حتی پیش از فرزندآوری هم دستوراتی ویژه ای داریم و در واقع از بدو تولد، نامگذاری و تعلیم و تربیت آموزه های مختلف دینی را داریم که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

آیت الله عابدینی تأکید کرد: اجانب برای کودکان برنامه ۲۰۳۰ را تدوین کرده اند برخی هم سادلوحانه تلاش می کنند این سند اجرایی شود در حالی که ما بهترین دستورات دینی را برای تربیت کودکان داریم.

 

وی در ادامه به سالگرد نخستین نماز جمعه بیان کرد: پیامبر گرامی اسلام وقتی از مکله به مدینه هجرت کردند نخستین کاری که  انجام دادند قبل از رسیدن به مدینه این بود که آنجا نماز جمعه را برپا کردند.

 

امام جمعه قزوین اعلام کرد: در برابر این اقدام پیامبر گرامی اسلام، منافقان واکنش نشان داده و مسجد ضرار ساختند تا نماز جمعه را بشکنند و ما امروز هم شاهد تبلیغات از سوی دشمنان هستیم تا نماز جمعه را تضعیف کنند.

 

وی افزود: در واقع منافقان اولین کسانی بودند از برپایی نماز جمعه عصبانی شدند و پیامبر هم مسجد ضرار را تخریب کرد و پایگاه آنها را از بین برد و امروز هم دشمنان نسبت به نماز جمعه حساسیت دارند ولی مومنان پای کار هستند و امیدواریم روز به روز شاهد حضور هرچه بیشتر افراد در نماز جمعه باشیم.

 

آیت الله عابدینی در پایان با تبریک هفته نیروی انتظامی یادآور شد: از همه تلاشگران در نیروی انتظامی تشکر کرده که تلاش می کنند تا امنیت پایدار را در جامعه داشته باشیم.

 

کد خبر 1221409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha