خواست دشمن ایجاد تفرقه و تبعیض است

حجت الاسلام اکرمی با بیان اینکه تلاش برای حفظ وحدت و دستاوردهای انقلاب اسلامی بالاترین سلاح فردی و اجتماعی است، گفت: خواست دشمن تفرقه، تبعیض و فاصله میان مردم با استفاده از اختلاف افکنی در میان اقوام و شیعه و سنی است که باید نسبت به آن هوشیار باشیم.

حجت الاسلام اکرمی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد هفته وحدت و استفاده دشمن از تفرقه میان شیعه و سنی گفت: در اسلام ناب محمدی اصولی داریم که باید مورد توجه هر کسی قرار بگیرد که شهادتین را بر زبان می آورد، این اصول عبارتند از توحید، معاد، نبوت، امامت، نماز، روزه، خمس، زکات، امانت داری و دیانت است.

 

نماینده سابق مجلس افزود: این مشترکات در قرآن مجید مکرر تدوین شده و در احادیث و آیات مختلف قرآن تبیین شده است و در احادیث توصیه جدی نسبت به رعایت این شئونات شده است. در هفته ربیع الاول از روز دوازدهم تا هفدهم ربیع به ۲ نقل از شیعه و سنی و همچنین ولادت امام صادق (ع) را حتما باید با یادآوی زندگی نبی اکرم (ص)، امام صادق (ع) و دستاورد انقلاب اسلامی استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی باید اصل وحدت را در فکر، فهم، عمل، اخلاق و ارتباط رعایت کنیم.

 

حجت الاسلام اکرمی خاطرنشان کرد: امنیت و استقلال مردم را باید جدی بدانیم و برای تولید کشور همه با هم کار کنیم و در حفظ سرمایه های کشور همت گماریم و کوشش کنیم تا دشمن ما که دشمن استقلال، آزادی، امنیت و جمهوری اسلامی است، بشناسیم و در مقابل او وحدت داشته باشیم. باید همه برای حفظ وحدت انقلاب و خون شهدا و دستاوردهای امام (ره) به مقدار ممکن تلاش کنیم و یقین بدانیم با این وحدت که بالاترین سلاح فردی و اجتماعی است، قطعا به هدف می رسیم.

 

عضو شورای مرکزی روحانیت مبارز ادامه داد: دشمن تمام حرکات و زندگی ما را بررسی می کند و هر چیزی که موجب تفرقه و پراکندگی شود، مورد توجه دشمن است؛ حتی رنگ سیاه و سفید، کرد و لر، عشایر، قومیت ها، شیعه و سنی، زبان ها و گویش ها و هر چیزی که دشمن احتمال بدهد می تواند از طرح آن در میان مردم و جامعه فاصله ایجاد کند، باید نسبت به آن هوشیار باشیم و به خواسته دشمن که تبعیض، فاصله و تفرقه است، بها ندهیم.

 

وی با اشاره به اغتشاشات اخیر با بیان اینکه این حوادث از 26 شهریور آغاز شده است، گفت: در این موضوع باید به ۲ مطلب توجه کنیم؛ ابتدا اینکه وقوع یک حادثه یک امر طبیعی است یعنی گاهی زلزله، سیل، صاقعه و تصادف ایجاد می شود. گاهی مرگ های ناگهانی ایجاد می شود که باید به آن مرگی فاجعه بار می گویند.

 

وی ادامه داد: اگر می خواهیم نسبت به آن واکنش و عکس العمل نشان دهیم باید متناسب با آن عمل کنیم. کسی در ایران مهسا امینی را نمی شناخت که ناگهان حالش دگرگون می شود و ... باید عکس العمل ما متناسب با این واقعه باشد نه اینکه به خیابان ها بروند و علیه این و آن شعار دهند و یا با یکدیگر درگیر شده و جلوی امنیت، زندگی، ثبات و کارهای روزمره مردم در تجارت و کسب و کار و رفت و آمد را بگیریم و ناامنی ایجاد کنیم که به کشتار و مرگ منتهی شود؛ این موضوع بسیار غیر اخلاقی و غیر دینی است.

 

حجت الاسلام اکرمی تصریح کرد: ما دو حق به نام حق الله و حق الناس داریم. برخی حوادث هم حق الله است که خدا باید دنبال کند و برخی حق الناس است و ایجاد ناامنی در جامعه و مانع مردم شدن و یا جلوگیری از بسیاری از امور عادی زندگی از تدریس تا آموزش، تجارت تا کسب و کار، وقتی ناامنی ایجاد شود و مانع این امور شویم، حق الناس است و اثرات بدی دارد که متاسفانه آثار آن در جامعه دیده می شود که یک عامل حق الناس، نبود امنیت کامل و جامع است که باید به آن توجه کنیم تا گرفتار نشویم.

 

 

کد خبر 1221959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha