مراسم جشن مولودالنبی (ص) در مانیل

جشن مولودالنبی (ص) با حضور مرتضی صبوری رایزن فرهنگی کشورمان شرکت داشت نماینده کمیسیون ملی امور مسلمانان ، مدیر کل امور فرهنگی کمیسیون ، مدیران و مسئولین مسجد آبی و دارالقرآن رسول اکرم (ص) و جمع قابل توجهی از مسلمانان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی،رایزنی فرهنگی ج.ا.ایران با همکاری کمیسیون ملی امور مسلمانان فیلیپین و مدیریت مسجد آبی مانیل و دارالقرآن رسول اکرم (ص) مراسم مولودالنبی (ص) را به مراه مسابقه قرآنی در روزهای شنبه و یکشنبه مورخ 16 و 17/7/1401 در مسجد آبی برگزار نمود.

مرتضی صبوری در سخنان خویش ضمن تبریک ولادت با سعادت پیامبر اعظم اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) بیان داشت ایام ولادت پیامبر عزیز اسلام (ص) توسط امام خمینی (ره) هفته وحدت مسلمانان نامگذاری شده است و همه فرق مسلمان این ایام را همدلانه جشن می گیرند و تلاش دارند سنن و صفات برجسته پیامبر عزیز اسلام (ص) که خداوند او را رحمت برای جهانیان و نه صرفا مسلمانان معرفی کرده و اخلاق وی را عظیم شمرده است ، را بیان کنند و تاکید نمایند که ما بعنوان پیروان این رسول گرامی (ص) باید همانند او رحمت برای همنوعان خود باشیم و با اخلاق والا با مردم تعامل داشته و از طریق کردار و گفتار خود پیام حیات بخش اسلام و پیامبر گرامی اسلام (ص) را در جهان ترویج نمائیم.

صبوری تاکید کرد دشمنان اسلام خاصه در چند دهه اخیر با پرورش گروههای تروریستی مانند داعش تلاش بسیار کرده اند تا چهره نورانی اسلام و پیامبر اعظم (ص) را تیره بسازند و مردم جهان را از اسلام و مسلمانان بترسانند لذا ایام مولودالنبی (ص) فرصت ارزشمندی است که مسلمانان با وحدت و همکاری ، با این توطئه دشمنان مقابله کنند و چهره نورانی و با برکت پیامبر اسلام (ص) را معرفی نمایند. رایزن فرهنگی افزود تمسک به آموزه های قرآن مجید و برگزاری دوره های آموزشی قرآن و مسابقات آن نیز در مسیر معرفی اسلام راستین نقش کلیدی دارد و باید به این آموزش از کودکی اهمیت بدهیم تا فرزندانمان از همان کودکی با قرآن کریم و معارف آن آشنا شوند و سبک زندگی قرآنی را بیاموزند و بکار بندند.

در این مراسم نماینده کمیسیون ملی مسلمانان ، آقای ظاهر آلبانی و مدیرکل فرهنگی کمیسیون آقای دکتر اسماعیل عبدالله نیز در سخنانی ضمن تشکر از رایزنی فرهنگی ج.ا.ایران برای حضور و مشارکت در برگزاری جشن مولودالنبی (ص) و مسابقات قرآنی ، بیان داشتند که جمهوری اسلامی ایران همیشه یار و یاور مسلمانان بوده است و با تاکید بر وحدت مسلمانان خواستار همدلی و همکاری برای رفع مشکلات جهان اسلام می باشد و تمام جهان و خاصه مسلمانان هرگز کمک و حمایت همه جانبه و موثر ج.ا.ایران در مبارزه با داعش را فراموش نخواهند کرد.

در ادامه مراسم از سوی آقای صلاح الدین مدیر مسجد آبی لوح تقدیر به رایزن فرهنگی ایران به پاس حمایت از فعالیتهای اسلامی و قرآنی اهداء شد.

برنامه با مدح و ذکر مناقب رسول گرامی اسلام (ص) و برگزاری رقابت قاریان قرآن مجید ادامه یافت و در پایان از حاضرین در مراسم پذیرایی بعمل آمد.

کد خبر 1222851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha