نخستین یادواره شهدای عشایری برگزار می شود

سرپرست اداره امور عشایری شیروان گفت: پس از گذشت ۴۴ سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و مجاهدت های جانبازان و ایثارگران، نخستین یادواره سردار شهید رحیم برزگر و ۶۵ شهید عشایری این شهرستان برگزار می شود.

«قاسم رضایی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: اولین یادواره سردار شهید رحیم برزگر و 65 شهید عشایری این شهرستان 26 مهرماه در محل مصلی نماز جمعه با حضور سخنران کشوری، جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، خانواده شهدا، ایثارگران و سایر اقشار مختلف مردم برگزار می شود.

 

سرپرست اداره امور عشایری شیروان با تأکید بر اهمیت گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ضرورت برگزاری چنین یادواره هایی عنوان کرد: هدف از برگزاری یادوراه شهدا زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، ایثارگری و مجاهدت های آنان، جانفشانی، مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان است زیرا که امنیت امروز ایران اسلامی به برکت خون شهداست و وجود خانواده های شهدا و جانبازان و رزمندگان که از یادگاران دفاع مقدس هستند، جای بسی افتخار دارد.

 

رضایی خاطرنشان کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس عشایر با وجود سکونت در مناطق صعب العبور و کوچ ییلاقی و قشلاقی از حضور در صحنه های نبرد و جبهه علیه دشمن از هیچ تلاش و کوششی بی دریغ نمانده اند و همواره مانند سایر اقشار مردم خوش درخشیدند و نام نکوئی در تاریخ شکوهمند پیروزی انقلاب اسلامی از خود به یادگار گذاشته اند.

 

وی بیان کرد: حال این وظیفه ما و مسئولان است که با برگزاری یادواره شهدا اجازه ندهیم اسم، راه، جایگاه و خاطرات آنان از اذهان فراموش شود بلکه با برگزاری چنین یادواره هایی همچنان نام آنان را زنده نگه داریم و منش، شجاعت، صبوری، ایستادگی، مقاومت، ایثار، ازخودگذشتگی و جانفشانی های این قشر را به جوانان یادآوری کنیم تا از آنان الگو گرفته و ادامه دهنده راه شهدا باشند.

 

عشایر شهرستان شیروان شامل ۱۵ هزار نفر جمعیت با دو هزار و ۸۰۰ خانوار در قالب ۹ طایفه، ۳۵۰ هزار راس دام سبک در اختیار دارند.

 

شهرستان شیروان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت در دوران دفاع مقدس ۶۳۷ شهید و دو هزار جانباز تقدیم نظام اسلامی کرده است و ۱۰۴ آزاده دارد.

کد خبر 1222894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha