شیعه و سنی در تمدن اسلامی با هم متّحد و برابراند

معاون علمی ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی گفت: شیعه و سنی در تمدن اسلامی با هم متحد و برابراند و یکی از دغدغه های مهم امامین انقلاب، انسجام، وحدت و تقریب مذاهب به عنوان یکی از ضرورت های جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، حجت الاسلام احمد کوثری در کارگاه آموزشی ویژه بانوان مبلغه دینی آران و بیدگل گفت: شیعه و سنی در تمدن اسلامی با هم متحد و برابراند و یکی  از دغدغه های مهم امامین انقلاب، انسجام، وحدت و تقریب مذاهب به عنوان یکی از ضرورت ها و نیازهای واقعی جامعه بوده و هست.

 

معاون علمی ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی افزود: وحدت، استراتژی تغییرناپذیر نظام جمهوری اسلامی ایران و تضمین انقلاب و نظام است و اقوام هیچ فرقی با هم ندارند همه در این کشور سهیم هستند.

 

حجت الاسلام کوثری با اشاره به آیه «تعالوا الی کلمة سواء بیننا و بینکم الاّ نعبد الاّ اللَّه و لا نشرک به شیئا» تصریح کرد: فرقه‌های مسلمان، با خدای واحد، پیامبر واحد، قرآن واحد، قبله‌ واحد، عبادت واحد و مشترکات مختلف نباید چند موضوع مورد اختلاف را وسیله ای برای تفرقه قرار دهند.

عضو هیئت علمی پژوهشکده باقرالعلوم(ع) قم در ادامه اظهار داشت: یکی از روش‎ های ایجاد وحدت، محبت و جذب دیگران به خود و داشتن ارتباط مؤثر، خوش زبانی و حسن خلق است و سیره اهل بیت(ع) هم همین بوده است.

 

حجت الاسلام کوثری در بخش دیگری از سخنانش به نقش سردار سلیمانی در ایجاد اتحاد بین مسلمانان برای مقابله با دشمن تکفیری و استکبار جهانی گفت: سردار سلیمانی با ایستادگی، محور مقاومت مسلمانان را در جهان شکل داد و تحولی در این عرصه ایجاد کرد.

 

کارگاه آموزشی ویژه مبلغان دینی سنتی و حوزوی و بانوان فرهنگی با محوریت جریان شناسی جهان اسلام، وحدت در سیره اهل بیت(ع)، وحدت و تمدن نوین اسلام و وحدت اسلامی در نگاه امامین انقلاب مبتنی بر آیات و روایت، همزمان با هفته وحدت به همت اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل و با همکاری دبیرخانه دائمی آیین ها و همایش های مذهبی در بیت الرقیه این شهرستان برگزار شد.

کد خبر 1223014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha