لزوم انجام اقدامات عملیاتی در مصادیق وحدت

حجت الاسلام خزاعی با تاکید بر اینکه قرآن و دین ما همه ترکیبی از وحدت بوده و چیزی به جز وحدت نمی گوید، گفت: برگزاری همایش، جلسات و تکرار آیه و روایات اثرکافی ندارد و می بایست بر مصادیق وحدت تأکید شود.

حجت الاسلام مصیب خزاعی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی با بیان اینکه باید بر مصادیق وحدت کار کرد، اظهار داشت: برگزاری همایش و جلسات مختلف و تکرار آیات و روایات به تنهایی بی فایده بوده و اثر کافی ندارد.

 

امام جمعه اسدیه افزود: متأسفانه هر ساله در همایش ها و جلسات شاهد تکرار روایات، آیات و... هستیم در صورتی که باید بر روی محورهایی که دشمن آن را عامل اختلاف قلمداد می کند کار کرد و به این ترتیب نقشه های دشمن را با مصادیق وحدت مطرح و نقشه بر آب کرد.

 

وی ضمن تبریک هفته وحدت از برنامه های این هفته به برگزاری همایش، جشنواره، محافل انس با قرآن، شب شعر، دیدار علما و مردم مساجد تشیع با اهل سنت و برعکس اشاره کرد و افزود: در این جلسات نباید فقط علما شرکت کنند بلکه باید همایش و جلسات به نحوی برگزار شود که همه اقشار مردم اعم از پیر و جوان، معلم، کارگر و... در هر گروه سنی در آن حضور داشته باشد.

 

به گفته خزاعی، اتحاد برای همه آحاد مردم بوده و فقط شامل قشر علما نمی شود باید برای آگاهی آحاد مردم نسبت به این مهم، راهکاری اندیشیده شود.

 

وی به وقایع اخیر کشور اشاره کرد و گفت: دشمن از اهل سنت و منطقه کردنشین شروع و فتنه را به سیستان و بلوچستان کشید و با این کار به دنبال ایجاد فتنه مذهبی بین مذاهب، اقوام و قومیت های مختلف بود.

 

امام جمعه اسدیه یادآور شد: فتنه دشمن چند منظوره و ترکیب شده از انفجارهای مختلف در زمینه های گوناگون صورت گرفت و آن‌ها به دنبال این بودند که اگر فتنه مذهبی به سرانجام نرسید فتنه قومی، سیاسی و... ایجاد کنند.

 

حجت الاسلام خزاعی با استناد به روایات گفت: دشمن از احمق ها آفریده شده است و گرچه در جریانات اخیر زخم زده و اذیت کردند اما این اقدامشان باعث بیداری ملت شد چرا که به علت خشونت، فحاشی و... مردم آن ها را شناخته و حتی مردم معترض هم از آنها فاصله گرفتند.

 

به گفته وی با ورود علما و راهنمایی آنها، جلوی اختلافات مذهبی گرفته شد و نگذاشتند در هفته وحدت اختلافات مذهبی ایجاد شود و در واقع تیر دشمن به خطا رفت چرا که آحاد مختلف مردم در کنار هم هستند و برگزاری جشن و کنفرانس اسلامی وحدت در مرکز کشور مبین این مهم است.

 

وی تأکید کرد: قرآن و دین ما همه ترکیبی از وحدت بوده و چیزی به جز وحدت نمی گوید.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1223130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha