تربیت نسل صالح و شایسته  یکی از دستاوردهای ارزنده جامعه ایرانی است

امام جمعه شهرستان قدس گفت: تربیت نسل صالح و شایسته و انسان تراز یکی از دستاوردهای ارزنده جامعه ایرانی است و مدارس نسبت به ارتباط میان دانش آموز و فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی تلاش بیشتری داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان  از شهرستان های استان تهران، حجت الاسلام رضا جوکار امام جمعه شهرستان قدس در خطبه‌های عبادی سیاسی جمعه ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و تبریک میلاد رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) و اشاره به سالروز اولین اقامه نماز جمعه توسط پیامبر اسلام، اظهار کرد: ازدواج آگاهانه، درست، به موقع و پایدار به اندازه‌ای نزد پیامبر اکرم(ص) اهمیت دارد که ایشان فرمودند نکاح از سنت‌های من است و اگر کسی از این عمل روی برگرداند، در راه و منش من گام برنداشته است.

 

وی گفت: افراط و تفریط بد است، آنچه خدای متعال از ما خواسته، زندگی متعادل است و ازدواج یکی از اصول زندگی است و خدای متعال همانگونه که در خلقت طبیعت موجودات را مذکر و مؤنث آفریده برای انسان نیز دو جنس مرد و زن را خلق نموده و ازدواج پاسخ این موهبت الهی است.

 

امام جمعه شهرقدس با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(ص) بهترین الگوی بندگی صحیح در مسیر عبودیت است، گفت: باید کاری کنیم که با اخلاق رفتار و کردار دل‌ها را به سمت پیامبر اسلام جذب کنیم.

 

وی با اشاره به هفته تربیت بدنی در روزهای پایانی مهرماه افزود: اسلام ورزش‌های شاخصی معرفی کرده و نشاط آفرینی ورزش مورد توجه است، مسئولان باید فکری برای اداره ورزش شهرقدس کنند تا ساماندهی در این اداره ایجاد شود و مجموعه‌های ورزشی رها شده این اداره رسیدگی و تحولی ایجاد شود.

 

حجت‌الاسلام جوکار با اشاره به هفته پیوند اولیا و مربیان گفت: نسل صالح و شایسته و انسان تراز یکی از دستاوردهای ارزنده جامعه ایرانی است و خانه و مدرسه دو‌ رکن مهم تربیت باید متعهدانه و هماهنگ با هم عمل کنند و هر دو مراقب دانش‌آموزان باشند و مهارت‌های تربیت کودک و نوجوان را آموزش ببینند و همتی جدی و دلسوزانه در امر تربیت فرزند لازم است تا نسل تمدن ساز تحویل جامعه داده شود و مدارس نسبت به ارتباط میان دانش آموز و فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی تلاش بیشتری داشته باشند.

 

امام جمعه شهرقدس با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای تشخیص مصلحت نظام درخصوص حوادث اخیر کشور افزود: مسیرهای پیش‌روی ایران، سرود جهانی سلام فرمانده توسط دهه هشتادی و نودی و پیاده‌روی اربعین موجب خشم دشمن شد و دست بر نسل پیش‌رو گذاشتند و حرکت انفعالی زدند اما با همت انقلابی دانش آموزان این آرزو را به گور خواهند برد.

 

وی با تاکید بر اینکه مسایل فرهنگی و امنیتی به جای خودشان باشد، ادامه داد: مسئولان باید مراقب باشند تا براثر این دسیسه‌های دشمن از کارهای بزرگ غافل نشوند و در جنگ احزابی که ایجاد شده باز هم هیمنه‌های دشمن محکوم به شکست است و با استقامت در راه خداوند، شاهد نابودی آمریکا و اسراییل خواهیم بود.

کد خبر 1223468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha