تولید قدرت نرم در مساجد و آموزش و پرورش می‌تواند کشور را در مقابل فتنه‌های دشمنان صیانت کند

آیت‌الله کعبی با بیان اینکه تولید قدرت نرم در مساجد، آموزش وپرورش، ادارات و خانواده‌ها می‌تواند کشور را درمقابل فتنه‌های دشمنان صیانت کند گفت: مردمی‌سازی اقتصاد، اجرای دقیق اقتصاد مقاومتی و شکل‌دهی نهضت ملی اشتغال باید سرلوحه قوای سه‌گانه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، آیت‌الله عباس کعبی امروز جمعه (۲۲ مهر) در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اهواز، با تبریک میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) اظهار کرد: با عمل به اسلام، می‌توانیم قله‌های پیشرفت و عدالت را فتح کنیم همانگونه که پیامبر اکرم (ص) توانست جامعه عقب مانده را به جامعه پیشرفته و جامعه جاهل را به جامعه فرزانه تبدیل کند.

 

خطیب نماز جمعه اهواز جهاد پیامبر اکرم (ص) را تولید قدرت و توجه به مصالح عالیه جامعه و دشمن‌شناسی دانست و افزود: پیامبر (ص) سنگ بنای تمدن نوین اسلامی را بر پایه محورهایی طراحی کرد که این محورها شامل جهاد و مقاومت، جذابیت شخصیت، اخلاق و مهربانی، برادری، اتحاد و همبستگی، مبارزه با مفسدان و اخلال‌گران با قاطعیت در عمل، حکمت و تدبیر و طراحی نظام سیاسی بر پایه ولایت و ابلاغ ولایت امیرالمومنین (ع) بودند.

 

وی انقلاب اسلامی را بازتولید نهضت رسول‌الله (ص) به رهبری امام راحل و بر پایه ولایت فقیه، امتداد نهضت پیامبر (ص)، پیام غدیر، مکتب عاشورا و فرهنگ مهدوی دانست و اضافه کرد: امام (ره) می‌فرمود اسلام قادر است درهای کلیدی جهان را فتح کند و در گام دوم انقلاب اسلامی نیز بر پایه راهبردهای مقام معظم رهبری می‌توانیم مسیر پیشرفت ایران اسلامی را شتاب ببخشیم.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه همه مردم به امنیت، عدالت، توسعه، نعمت، رفاه و آبادانی نیاز دارند و دشمنان تلاش می‌کنند این موارد را تحت‌الشعاع قرار دهند ابراز کرد: در گام دوم انقلاب باید تمرکز اصلی مدیران و آحاد ملت بر پایه هفت راهبرد مقام معظم رهبری باشد که این راهبردها شامل پیشرفت علمی، اقتصاد قوی، اخلاق و معنویت، عدالت و مبارزه با فساد، خودکفایی، استقلال، آزادی و آبادانی، عزت در مبارزه با رژیم و حکمت و مصلحت در سیاست خارجی و سبک زندگی اسلام هستند.

 

وی با اشاره به اینکه این راهبردها باید با محوریت دولت مردمی و به صحنه کشیدن مردم اجرایی شوند خاطر نشان کرد: هر گاه مردم وارد صحنه شدند، پیشرفت حاصل شده و در غیر این صورت، پیشرفت از بین رفته است.

 

آیت‌الله کعبی با اشاره به مصلحت‌های نظام اذعان کرد: مقام معظم رهبری مصلحت را مساله درجه یک اسلام و نظام دانستند؛ در اسلام مصلحت به عنوان حکم اولیه شرعی با تشخیص صاحب نظران و حاکم شرعی بیان شده است.

 

وی با بیان اینکه دو نوع مصلحت داریم که مصلحت نظام، قبل از تعیین و فعلیت یافتن حکم قرار دارد و جزو بایسته‌های جامعه اسلامی و حکم اولیه شرعی است نه ثانوی عنوان کرد: در تشخیص مصلحت، شناخت موضوعات مختلف، مصلحت‌شناسی و اطمینان‌بخشی در عمل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

 

خطیب نماز جمعه اهواز با اشاره به اینکه مصوبات مجمع تشخیص مصلحت نظام، مادام المصلحه است نه مادام العمر تاکید کرد: اگر مصلحت از بین برود مصوبه هم از بین می‌رود بنابراین باید در برخی مصوبات مجمع تشخیص مصلحت مانند قانون مبارزه با مواد مخدر یا قانون کار، بازنگری شود.

 

وی با بیان اینکه اگر سیاست‌های برنامه هفتم عملی شود جهش اقتصادی در کشور رخ می‌دهد ادامه داد: نظارت بر انحراف از جهت‌گیری‌ها نباید دچار توقف یا تاخیر شود بلکه باید با رعایت قواعد شرعی و حقوقی، این موضوع را اجرایی کنیم.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اغتشاشات و جریانات اخیر در کشور اضافه کرد: ایشان فرمودند اغتشاشات با طراحی دشمن برای مقابله با پیشرفت‌ها بوده‌ و این دشمنی‌ها همواره ادامه خواهد داشت و نباید فکر کنیم با تمام شدن آن دیگر خبری از اغتشاش نیست چرا که دشمن دست از دشمنی برنمی‌دارد؛ از این رو باید با قوت بیشتر بر دشمن غلبه کنیم.

 

وی با بیان اینکه مسئولان باید برای انجام وظایف اصلی ایستادگی و مقاومت کنند افزود: ملت ایران همواره پایبند به ارزش‌های دینی بوده و مسیر پیشرفت و عدالت را با شتاب و تداوم پیدا خواهد کرد به طوری که شاهد بودیم در اغتشاشات، مردم در محکومیت این اتفاقات تجمع باشکوهی داشتند و شاهد تجمع امت حزب‌الله هم بودیم.

 

آیت‌الله کعبی مسجد را سنگر اصلی اسلام و مبارزه با دشمن دانست و بر محکم نگه‌داشتن این سنگرها تاکید کرد و گفت: برای تدوام این کار فردا شنبه (۲۳ مهر) قبل از اقامه نماز مغرب و عشا در مساجد سراسر کشور با پیامبر اکرم (ص) تجدید عهد خواهیم داشت و فتنه‌ها را محکوم خواهیم کرد.

 

وی با اشاره به اینکه تولید قدرت نرم در مساجد، آموزش و پرورش، ادارات و خانواده‌ها می‌تواند کشور را در مقابل فتنه‌های دشمنان صیانت کند تصریح کرد: رهبری فرمودند در مورد افراد هیجان‌زده و شرکت‌کننده در اغتشاشات باید کارهای فرهنگی انجام شود اما مسئولان قضایی و امنیتی نیز باید در مقابل عوامل دشمن طبق قانون به وظیفه خود عمل کنند.

 

خطیب نماز جمعه اهواز با بیان اینکه کار فرهنگی و امنیتی هم لازم است اما ابتدا باید زیرساخت‌ها مورد توجه قرار بگیرند ابراز کرد: اولویت نخست، آموزش و پرورش و نهضت ملی اشتغال است بنابراین مسئولان نباید صرفا مشغول اغتشاشات شوند و از سازندگی باز بمانند.

 

وی با اشاره به اینکه مردمی‌سازی اقتصاد، اجرای دقیق اقتصاد مقاومتی و شکل‌دهی نهضت ملی اشتغال به ویژه در خوزستان باید سرلوحه قوای سه‌گانه، مجمع تشخیص مصلحت نظام و مسئولان قرار بگیرد تاکید کرد: در این راستا نامه‌ای به رئیس جمهور برای تسهیل اعطای وام اشتغال خرد تا ۲۰۰ میلیون تومان به افراد نیازمند و بدون تضمین‌های سخت بانکی و سفته ارسال کردم که وی به رئیس بانک، وزیر اقتصاد، وزیر راه و کار دستور داد بسترهای این کار را فراهم کنند و مقرر شد هولدینگ‌های تعاونی‌ها شکل بگیرند و از صفر تا صد موضوع اشتغال توسط مدیران پیگیری و هدایت شود.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نباید شرایط به گونه‌ای باشد که تنها به ابرپروژه‌ها توجه شود اما مردم شهرهای کوچک و روستاها نتوانند کاری کنند یاد آور شد: شهرک صنعتی و کشاورزی با اشتغال ۷۲ نفر در مورد علوفه‌های دامی در یک روستا راه‌اندازی شده که اگر این کار جواب بگیرد قابلیت گسترش و ایجاد ۱۰۰ هزار شغل وجود دارد.

 

وی تقویت پول ملی و حذف دلار از مبادلات تجاری و اقتصادی را نکته مهمی دانست و عنوان کرد: واگذاری سریع زمین رایگان برای ساخت میلیون‌ها منزل مسکونی توسط مردم نیز باید انجام شود که کارهایی در این خصوص در حال انجام است.

 

آیت‌الله کعبی خاطر نشان کرد: محاکمه قاطع مفسدان اقتصادی و تلاش برای احیای حقوق عامه و گسترش عدل و آزادی‌های مذکور، اجرای کامل و سریع تحول بنیادین آموزش و پرورش و اولویت قرار دادن تحول فرهنگی در این ارگان باید مورد توجه قرار گیرد.

 

کد خبر 1223511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha