برگزاری کارگاه گفتگو در مورد حقیقت دین در عراق

بخش امور فکری و فرهنگی تعدادی کارگاه فکری با عنوان (گفت و گوی جوانان در مورد حقیقت دین) در استان بابل برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، بخش امور فکری و فرهنگی تعدادی کارگاه فکری با عنوان (گفت و گوی جوانان در مورد حقیقت دین) در استان بابل برگزار کرد. مرکز پژوهش‌ها و بازنگری علمی وابسته به این بخش بر این کارگاه‌ها نظارت کرده و آنها را در قالب تلاش برای گسترش جغرافیایی فعالیت‌های فکری و برنامه‌های فرهنگی برپا نمود.

این کارگاه پذیرای تعدادی از جوانان شهر حله در شهرستان کفل بوده و توسط سید حسن جوادی با محوریت مفهوم دین و حقیقت رسالت الهی برگزار شد که برای اصلاح بشریت، تزکیه و رهایی وی از نقص‌ها و گناهان نازل شده است. این سخنران به موضوع خطرات فراخوان‌هایی پرداخت که از عناوین دینی برای نفوذ به درون جوانان سواستفاده می‌کنند. اهمیت آگاه‌کردن جوانان نسبت به منابع یادگیری و اثرپذیری آنها از دیگر موضوعات این سخنان بود چرا که جهان اسلام امروز در یک بحران آگاهی خفقان‌آور به سر می‌برد که دلیل آن، تغییر جامعه به مصرف‌کننده‌ی فرهنگ‌های وارداتی بوده و اثر این امر به صورت تغییر هویت در جامعه نمود پیدا کرده است.

این کارگاه همچنین شامل بررسی و تبادل نظر در مورد افکار گمراه‌کننده‌ای بود که سعی دارد نسل جوان را با روش‌های مختلف جذب کند. در خلال این بحث، حاضران نظرات خود را با طرح سؤالات مختلف بیان کردند.

کد خبر 1223687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha