نفرت پراکنی آنلاین ۷۰ درصدی علیه مسلمانان  درسوئد

نظرسنجی انجام شده در سوئد حاکی از آن است که ۷۰ درصد از اقدامات انزجارطلبانه و تنفرآمیز از طریق اینترنت علیه مسلمانان در شهر مالمو سوئد انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از هویة پرس، نظر سنجی شهرداری مالمو با همکاری مرکز مبارزه با افراط گرایی و سازمانNordic Safe City که مرکز اطلاعات سوئد منتشر کرد، حاکی از آن است که 70 درصد اقدامات انزجارطلبانه و تنفرآمیز به طور آنلاین ار طریق اینترنت علیه مسلمانان در شهر مالمو و به خصوص کسانی است که ریشه آنها به خاورمیانه و شمال آفریقا برمی گردد، انجام می شود.

کاترین یامه، رئیس شورای شهرداری مالمو  و عضو حزب سوسیالیست سوئد، گفت ما تلاش های خود را براساس طرح علیه اسلام هراسی و تهدید و نفرت علیه مسلمانان انجام می دهیم. شهرداری مالمو برای فراهم کردن امنیت در اینترنت از طریق این طرح دنبال می کند. شهر مالمو این طرح را برای حفظ ایمنی جامعه و ممنوعیت تبعیض تدوین کرده است.

 

یامه افزود: فعالیت علیه اسلام هراسی و تهدید و نفرت علیه مسلمانان در چارچوب تقویت سیستم و جامعه مدنی و توسعه همکاری با پلیس در زمینه محیط های دیجیتال است. همه اینها همزمان با تقویت فعالیت علیه آنچه آفریقا هراسی می نامیم، انجام شد.

 

در همین حال، بازنگری و بررسی روزنامه « Sydsvenskan» برای بازار مسکن در مالمو از توصیه های صاحبخانه ها به سوئدی ها برای اجتناب از دادن مسکن به مهاجران  پرده برداشت. انتخاب مستاجر در منطقه روزنگارد براساس قومیت انجام می شود.

روزنامه سیدسونسکان به نقل از یکی از ساکنان این شهر به نام «جوجو جوسی» نوشت: جامعه از نژادپرستی شدید رنج می برد. او او در معرض اظهارنظرهایی قرار می گیرد که احساس ناخوشایندی داشته باشد به خصوص زمانی که به کلوپ شبانه می رود. باوجود اینکه مکان خالی است، اما او را راه نمی دهند و دیگران اجازه ورود دارند.

 

این درحالی است که این روزنامه به نقل از عاموش محمدی نوشت: از زمانی که از کوزوو به سوئد آمده است، مورد نژادپرستی قرار نگرفته است.

اسلام امروزه دومین دین بزرگ در سوئد است.وابستگی مذهبی افراد در این کشور ثبت نمی شود. اما موسسه سرشماری آمریکا (Pew) تخمین زده است که نزدیک به 800 هزار مسلمان با ریشه های ترکیه ای، بوسنیایی، عراقی، ایرانی، افغانی، سوریه ای و سومالی در سوئد زندگی می کنند.

 

کد خبر 1224335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha