چالش طرح نهضت ملی مسکن در کهگیلویه و بویراحمد/ تدابیر مسئولان برای ساخت مسکن

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای رفع چالش‌های طرح نهضت ملی مسکن تدابیری اتخاذ شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «کیامرث حاجی‌ زاده» امروز (۲۶ مهر ماه) در جمع خبرنگاران در زمینه چالش‌های طرح نهضت ملی مسکن گفت: یکی از چالش‌ها در حوزه مسکن نبود زمین است که در شهرهای یاسوج، باشت و سی‌سخت با چنین مشکلی مواجه هستیم.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سهمیه استان در سال نخست دولت سیزدهم ۱۰ هزار واحد بوده که کار ساخت هفت هزار واحد آغاز شده، مشکل اصلی در مرکز استان است و تاکنون ۷۰۰ واحد در مرکز استان شروع شده است.

 

وی بیان کرد: در طرح جامع، زمینی که به عنوان منابع ملی قابلیت واگذاری داشته باشد وجود ندارد و زمین‌ها همه کشاورزی است.

 

حاجی زاده ادامه داد: قرار شد سازمان ملی مسکن و وزارت راه و شهرسازی به ما کمک کنند و خرید زمین را انجام دهند اما زمانی که صاحبان زمین متوجه این موضوع شدند قیمت‌ها را افزایش دادند.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: برای رفع این مشکل طرح‌هایی در دستور کار داریم و در حال مطالعه آنها برای مرکز استان هستیم و قطعا ایثارگران در اولویت طرح نهضت ملی مسکن هستند. قرار شد ادارات زمین‌های مازاد خود را برای ساخت مسکن با اولویت کارمندان و ایثارگران واگذار کنند.

 

وی گفت: اداراتی که زمین‌های مازاد خود را واگذار کنند تسهیلات بلاعوض دریافت می‌کند، اداراتی هم که زمین دارند اما کاربری مسکونی ندارد برای ساخت مسکن خانواده شهدا تغییر کاربری داده می‌شود، ضمن اینکه تا حدودی این مشکل در سی‌سخت مرتفع شده است.

کد خبر 1224609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha