گلستان رتبه اول کشور در صدور سند کاداستر/ ۱۰۰ درصد سواحل گلستان سند دارند

آسیابی گفت: گلستان رتبه اول صدور کاداستر در کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان گلستان و به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان، «حیدر آسیابی» صبح امروز(چهارشنبه 27 مهر) در جلسه شورای قضایی گلستان که با حضور رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برگزار شد، گفت: گلستان رتبه اول صدور کاداستر در کشور را به خود اختصاص داده است.

 

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: چندین تالاب‌های بین المللی در گلستان وجود دارد که برای آنها از جمله تالاب آجی گل و آلاگل سند تک برگ صادر شده است.

 

وی از صدور سند برای زمین پارک علم و فناوری استان و شهرک پنج پیکر نیز خبر داد و گفت: برای ۱۰۰ درصد سواحل و اراضی پیرامونی سند صادر شد که با صدور این اسناد از دست اندازی به این ارضی جلوگیری خواهد شد.

 

آسیابی درباره ساخت و سازهای روستای توریستی زیارت گرگان نیز افزود: در ابتدای روستا ایستگاه بازرسی مستقر شده و تمام کامیون‌هایی که حامل مصالح باشند را کنترل می‌کند.

 

وی ادامه داد: بعد از ۲۰ سال ساخت و سازها متوقف شده و هم اکنون کار به جایی رسیده که خودروهای سواری و در دبه‌های ترشی و خیارشور هم سیمان و مصالح حمل می کنند.

 

رئیس کل دادگستری گلستان اضافه کرد: ساخت و سازها کنترل شده و تعیین تکلیف ساختمان‌های ساخته شده هم در دست انجام است.

 

وی گفت: همزمان با توقف ساخت و سازها، کارگروهی برای رونق گردشگری منطقه آغاز به کار کرده و به این نتیجه رسیدیم که این امر محصول بی توجهی به ظرفیت‌های گردشگری روستا بوده است.

 

آسیابی تاکید کرد: باید برنامه گردشگری جامعی برای این روستا در نظر گرفته شود و  اگر ظرفیت‌های گردشگری منطقه زیارت را فعال نکنیم نمی‌توان انتظار داشت در دراز مدت مشکل ساخت و سازها حل شود.

 

 

 

 

کد خبر 1224886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha