طرح های پژوهشی در راستای توجه به مسائل مغفول مانده باشد

بهرام نیا با بیان اینکه طرح های پژوهشی در راستای توجه به مسائل مغفول مانده باشد، گفت: نتیجه تعامل و همکاری مدیران اجرایی سه قوه مستقیما سر سفره مردم خواهد بود و نقش مهمی در راستای توسعه و ترقی استان خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان صبح امروز در سالن شهید رجایی استانداری ایلام با حضور «حسن بهرام نیا» استاندار ایلام برگزار شد.

 

استاندار ایلام، در این  نشست با اشاره به اولویت های پژوهشی منتخب در جلسه کارگروه آموزش این شورا، اظهار کرد: باید تلاش کرد که در سه چهار مورد خاص استان که نقش ویژه ای در توسعه استان دارند، طرح های پژوهشی انجام شود و نگاه طرح های پژوهشی به جغرافیای استان و درون استانی‌ و کاربردی  باشد.

 

حسن بهرام‌نیا تصریح کرد: طرح های پژوهشی بایستی در راستای حل مسایل و مشکلات استان باشد که بتواند زمینه رفع مسایل و مشکلات پیش روی مردم استان فراهم کند و به صورت تخصصی ویژه استان ایلام باشد.

 

وی بیان کرد: همه دستگاه های استان پیشنهادات خود در در خصوص آنچه مغفول مانده و‌ تأثیرگذار است، این طرح ها بایستی قبلاً انجام نشده باشد، بدیع و‌ نو باشد حداکثر  تا یک هفته دیگر به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ارایه دهند و این طرح ها باید کاربردی و راهگشا برای توسعه استان باشد.

 

استاندار ایلام در خصوص رانش زمین در روستای تلخاب و قرار گرفتن در فصل سرد و بارش های پیش رو،  اظهار کرد: تعداد ۴۸ واحد مسکونی در این روستا در محوطه پرخطر قرار دارند و قرار شد که دو هفته آینده این تعداد خانوارها به مدت یکسال تا زمانی که خانه های این تعداد خانوار  ساخته می‌شود به صورت موقت واحد مسکونی برای این خانوار ها در شهر بدره اجاره شود.

 

بهرام نیا یادآور شد: با نگاه تعاملی که بین سه قوه است خیلی از مشکلات در استان رفع می شود اما امور نیز باید چارچوب دار و بر اساس قانون و مقررات باشد و هر گونه انتقال زمین و ملک ادارات و اجاره آنها باید به تصویب شورای برنامه ریزی و توسعه استان باشد و قبل از تصویب شورای برنامه ریزی از واگذاری هر گونه مستحدثاتی خودداری کنند.

 

وی بیان کرد:  دستگاه قضایی استان در همراهی با دولت در استان در زمینه توسعه تولید و سرمایه گذاری و تعامل بسیار خوبی دارند و در مسایل مربوط به اقتصاد و اشتغال و تولید نمود بسیار خوبی وجود دارد و نتیجه این تعامل و همکاری هم مستقیما سر سفره مردم خواهد بود و نقش مهمی در راستای توسعه و ترقی استان خواهد داشت.

 

گفتنی است،  ۱۲ طرح پژوهشی در شورای برنامه برنامه ریزی و توسعه استان مطرح شد که در این نشست پس از بحث و تبادل نظر اعضای شورا، مقرر شد که اولویت های ویژه استان در حوزه طرح‌های پژوهشی شناسایی و در جلسات بعد مطرح شود.

کد خبر 1224970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha