ایمنی حمل و نقل شهری وابسته به فرهنگ سازی است

امنیت و ایمنی در حمل و نقل شهری به فرهنگ سازی و توسعه زیرساخت ها در مشارکت بین بخشی نیاز دارد تا روزهای بدون تصادف سپری شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، کاهش تصادفات‏، بهبود ترافیک و ارتقا ایمنی حمل و نقل شهری موضوع مهمی است که باید مردم و مسئولان نسبت به آن دغدغه و توجه داشته باشند.

ارتقا امنیت و ایمنی شهری تنها وابسته به یک سازمان و نهاد خاص نیست بلکه مشارکت بین بخشی و همکاری های پلیس، نهادهای فرهنگی، مدیریت شهری و مردم باید رقم بخورد. این موضوع محور گفتگو نشست مشترک رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان تیران و کرون و شهردار و تیم مدیریت شهری تیران بود.

 

نشست مشترک این دو نهاد به بهانه تقدیر از تلاش های عوامل پلیس راهنمایی و رانندگی در توسعه خدمات ترافیکی شهر تیران برگزار شد.

برقراری ترافیک ایمن در تیران

 

تیران از جمله شهرهای استان اصفهان در ایمنی ترافیک بالا و با کمترین تصادفات است که مولفه های مختلف فرهنگی، زیرساخت ها، نظارت های پلیس، همکاری مردم در این خصوص نقش داشته است.

گرچه کیفیت خودرو هم در ایمنی ترافیک نقش دارد اما دو موضوع راه و انسان سهم خود را ایفا کرده اند و با افزایش ایمنی ماشین ها هم شاهد کاهش بیشتر تصادفات خواهیم بود.

 

تعامل سازنده پلیس و مدیریت شهری برای خدمت رسانی به مردم

 

شهردار تیران در این نشست با اشاره به آمار کاهشی تصادفات در این شهر گفت: تصادفات منجر به فوت روند کاهشی داشته و با وجود حجم بالای رفت و آمدها حادثه جانی نداشته ایم.

«حسن حجتی« ادامه داد: فرهنگ سازی و آموزش فرهنگ ترافیک به شهروندان به قانونمداری و نظم ترافیکی کمک خواهد کرد که البته نظارت پلیس بر ناوگان حمل و نقل عمومی ایمنی را در این بخش افزایش داده است.

 

وی با بیان اینکه همکاری مشترک بین پلیس و شهرداری وجود دارد، تصریح کرد: تعامل سازنده پلیس و مدیریت شهری برای خدمت رسانی به مردم وجود دارد.

حجتی ادامه داد: ارائه خدمات گواهینامه، تعویض پلاک‏، بازدیدهای فنی و فعالیت های کارشناسی پلیس راهنمایی و رانندگی سهم خوبی در رفع نیازهای شهر داشته است.

نگاه خدمت گذاری به مردم در پلیس

 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان تیران و کرون گفت: نگاه خدمت گذاری به مردم در پلیس وجود دارد و سعی شده نیازهای مردم تا حد امکان پاسخ داده شود.

سرگرد «محمد حیدری« افزود: برای کاهش تصادفات و افزایش ایمنی ارتقا فرهنگ ترافیک، اصلاح نقاط پر خطر و کیفیت خودرو مورد توجه است که در این راستا دو مقوله ارتقا فرهنگ رانندگی و قانونمداری و رفع مشکلات زیرساختی خیابان ها در حوزه شهری اولویت و در اختیار مسئولان محلی قرار دارد.

کد خبر 1225038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha