۳۸ هزار گردشگر خارجی به اصفهان سفر کرده اند

ایزدی با اشاره به رشد ۱۰۰ درصدی حضور گردشگران خارجی در اصفهان گفت: ۳۸ هزار نفر از کشورهای دنیا به این استان سفر کرده و از خدمات گردشگری بهره برده اند.

«علیرضا ایزدی« در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان با اشاره به گذر از شرایط سخت کرونایی اظهارداشت: میزان سفرهای داخلی امسال در مقایسه با سال گذشته افزایش داشته که در جذب گردشگران خارجی این موضوع تا بیش از 100 درصد رشد داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان افزود: 38 هزار  نفر از کشورهای دنیا به این استان سفر کرده و از خدمات گردشگری بهره برده اند و این روند همچنان ادامه دارد.

 

به گفته وی، چهارمیلیون نفر از ظرفیت های گردشگری استان اصفهان در طی 6 ماهه نخست امسال بازدید کرده اند و 350 هزار نفر هم در هتل ها، خانه های بوم گردی و سایر تخت ها، اقامت داشته اند.

ایزدی با اشاره به حمایت هایی که دولت از آسیب دیدگان حوزه گردشگری و صنایع دستی داشته است، تصریح کرد: اعتبارات حمایتی و تسهیلات بانکی برای این قشر پیش بینی و در سفر رئیس جمهور به اصفهان پنج هزار میلیارد ریال تسهیلات برای توسعه فعالیت های گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی مصوب شد.

 

وی خاطرنشان کرد: افزایش میزان حضور گردشگران در استان اصفهان با رونق بخش گردشگری شهرستانی رقم خورده و رویدادهای فرهنگی محلی به این موضوع کمک می کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان اذعان داشت: همکاری های مشترک با کشورهای دیگر برای جذب توریست و صادرات صنایع دستی رقم خورده و با این وجود شاهد جهش خوبی در اقتصاد این عرصه خواهیم بود.

کد خبر 1225047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha