خرید تضمینی دام در دستور کار قرار دارد

ساداتی نژاد گفت: با هدف رفع مشکلات دامداران، دو سیاست شامل خرید تضمینی دام توسط دولت و تامین نهاده دامی به صورت امانی در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان ، سید «جواد ساداتی نژاد»در سخنرانی بین خطبه‌های نمازجمعه دامغان به مشکلات دامداران به خصوص در تأمین نهاده‌های دامی اشاره کردوگفت: دولت برای کاهش مشکلات دامداران با توجه به اینکه سال سختی را در پیش داریم، خرید تضمینی دام را در دستور کار قرار دارد.

 

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه تأمین نهاده‌های دامی به صورت امانی برای کمک به دامداران دیگر اقدامی است که صورت می‌گیرد، اضافه کرد: دامداران پس از تحویل امانی نهاده و پروار دام می‌توانند به صورت تهاتر و یا خرید تضمینی دام را تحویل شرکت پشتیبانی دام دهند و لذا سعی شده تا شرایط برای دامداران در این ارتباط تسهیل شود.

 

وی با تأکید براینکه برای شیر تولیدی دامداران نیز سیاست‌هایی در نظر گرفته شده است،ادامه داد: قرار است مازاد تولید شیر کشور به شیر خشک تبدیل و از کشور، صادر شود.

 

ساداتی نژاد با اشاره به کاهش قیمت شیرخشک در بازارهای جهانی، اظهار کرد: این موضوع نگرانی‌هایی را به دنبال داشت اما ستاد تنظیم بازار تصمیم گرفت تا برای رفع نگرانی تولیدکنندگان، تعهد ارزی صادرکنندگان شیر به مدت چهار ماه صفر شود که با تصمیم گرفته شده مشکلی برای خرید شیر دامداران از سوی شرکت‌ها وجود نخواهد داشت.

 

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه دولت سیزدهم برای ایجاد رغبت در بین کشاورزان و همچنین تشویق به فروش گندم تولیدی و تأمین بازار مورد نیازشان، قیمت خرید تضمینی گندم را افزایش داد، گفت: امسال شاهد بودیم که قیمت خرید تضمینی گندم نسبت به سال قبل ۱۲۸ درصد بیشتر شد و همچنین در دیگر اقلام مانند جو، برنج و … نیز تلاش کردیم این افزایش تداوم داشته باشد.

 

وی با اشاره به برگزاری جشنواره پسته ایران دامغان نیزافزود: پسته یک محصول اقتصادی و استراتژیک است که برگزاری رویدادهایی از این دست می‌تواند در شناساندن این ظرفیت مؤثر باشد.

 

ساداتی نژاد گفت: براساس برنامه‌ریزی‌ها تا سال۱۴۰۲، اراضی کشاورزی تعیین تکلیف و تداخل اراضی کشاورزی و منابع طبیعی رفع می‌شود و در نهایت، تا سال ۱۴۰۴ سند تحویل همه کشاورزان می‌شود.

 

وی با اشاره به عملکرد مطلوب استان سمنان در زمینه صدور سند مالکیت اراضی کشاورزی، افزود: پیش‌بینی می‌شود با همراهی کشاورزان و تلاش مسوولان صدور سند مالکیت اراضی کشاورزی در استان سمنان زودتر از دیگر مناطق کشور به سرانجام برسد.

کد خبر 1225331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha