ماهیت جنگ نرم را باید خوب بشناسیم

حجت‌الاسلام موسوی فرد با اشاره به اینکه جنگ نرم خیلی خطرناک تر از جنگ سخت است گفت: نسل امروز بیشترین وقت خود را در فضای مجازی می‌گذراند از این رو باید ماهیت جنگ نرم را خوب بفهمیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، حجت‌الاسلام سید محمدنبی موسوی‌فرد امروز جمعه (۲۹ مهر) در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اهواز، با اشاره به نقش کلیدی دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و رسانه ملی اظهار کرد: نسل امروز بیشترین وقت خود را در فضای مجازی می‌گذراند و تبدیل به یک بشکه باروت شده‌اند که چاشنی و فتیله آن را جریان‌های دیگر روشن می‌کنند.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان افزود: این اشتباه بزرگی است که تصور کنیم این نسل با مذهب و دین، اهل بیت (ع) و قرآن یا با ملیت ایرانی و اخلاق و رفتار اهل بیت (ع) مخالف باشد بلکه اذهان این‌ها از نظر فضای ذهنی، از قرآن، اهل بیت (ع) اخلاق و رفتار، خالی است.

 

وی با بیان اینکه کتاب‌هایی است که می‌تواند اعتقادات را تقویت کند، اما نسل فعلی رابطه چندانی با کتابخوانی ندارد تصریح کرد: نسل امروز وقایع انقلاب را ندیدند و شناخت درست و دقیقی از ایران قبل و بعد از انقلاب ندارند؛ اخلاق دینی و رفتارهای اهل بیت (ع) و پیوندهای خانواده و این مسائل برای برخی از این نسل متاسفانه جایی ندارد.

 

امام جمعه اهواز با اشاره به تاثیر والدین و معلم بر نسل جدید اضافه کرد: وقتی مقام معظم رهبری از حوزه انقلابی یا دانشگاه و آموزش و پرورش انقلابی و اسلامی نام می‌برند، منظور آن است که معلم است کسی که می‌تواند بستر را فراهم کند از این رو تمام توجه باید روی معلم باشد. 

 

وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان اخیراً توسط رهبری مورد توجه قرار گرفته و معلم باید از این فیلتر عبور داده و تربیت شود ابراز کرد: در بخش آموزش و پرورش با کمال تأسف در سال‌های اخیر، امور تربیتی و پرورشی در آموزش و پرورش به حاشیه رفته است.

 

حجت‌الاسلام موسوی فرد با اشاره به برخی معایب و مزایای فضای مجازی عنوان کرد: نظام به دنبال حذف کامل فضای مجازی نیست چرا که اسلام ترغیب به علم می‌کند و فضای مجازی منافع کثیری دارد، اما چاقوی دو لبه است و انسان باید بداند چگونه از این فضا استفاده کند.

 

وی با بیان اینکه علم می‌خواهد ما را به خدای متعال نزدیک و آخرت را تامین کند ادامه داد: ارزش علم به موضوع علم است اما همین علم اگر ما را از خدا دور کند، ارزشی ندارد.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به اینکه تمام تلاش غرب و جبهه صهیونیسم بر این است که اراده خود را به ایران تحمیل کنند ولی هر بار شکست خوردند گفت: آنچه که امروز راهگشاست، جنگ نرم و قدرت نرم هر کشوری است. 

 

وی بیان کرد: زنجیره قدرت نرم زنجیره پولادی است و برای کنش موفق در این عرصه، چهار اتفاق مهم باید بیفتد؛ اول، شناخت ماهیت جنگ نرم توسط مردم، معلمان، دانشگاهیان، جوانان و پدران و مادران؛ دوم شناخت نقشه دشمن در این عرصه؛ سوم شناسایی کنشگران اصلی عرصه جنگ نرم در جبهه حق که شما مردم هستید و چهارم راهبرد مقابله با جنگ نرم است. 

 

امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه جنگ نرم خیلی خطرناک تر از جنگ سخت است تاکید کرد: ما باید ماهیت جنگ نرم را خوب بفهمیم؛ امروز هزاران توپخانه دشمن از طریق فضای مجازی برای دروغ‌پردازی و بزرگ‌نمایی مشکلات ایران و هویت ما در حال شلیک هستند از این رو باید مواظب باشیم.

 

کد خبر 1225351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha